Ga naar inhoud

branden loopt vast


Aanbevolen berichten

Mn zoveelste probleem met de computer. Heb net mislukte pogingen gedaan om een iso op dvd te krijgen met mn nieuwe brander. De 1e keer liep ie bij 16% vast en de 2e keer bij 33%. Bij de laatste keer zag ik de used read buffer helemaal leeg lopen en daarna weer vullen maar daarna ging ie niet meer verder met branden. Het lampje van de brander was ook uit. Heb toen maar afgebroken. Als ik dan kijk in de log file zie ik dit staan: === Scsi-Device-Map === DiskPeripheral : WDC WD1600JB-00GVA0 nvatabus Port 0 ID 0 DMA: Off CdRomPeripheral : _NEC DVD_RW ND-3500AG nvatabus Port 0 ID 0 DMA: Off Nu weet ik dat het beter is om DMA aan te hebben, maar als ik dan kijk bij eigenschappen van mn ide kijk in apparaatbeheer staat daar: Let bios select transfer mode en dan in het balkje wat ik nu dus niet kan veranderen staat Ultra DMA2 - Ultra 33 Zou dat dma de oorzaak kunnen zijn dat het branden mislukt. En zoja, is het dan beter om zelf in te stellen ipv het bios te laten bepalen? Ik gebruik nero 6, windows xp met sp1, nec 3500A. AMD64 2800+ en 512 geheugen. Hoop dat iemand me kan helpen.
Link naar reactie
Heb alle processen die niet tot systeem behoorde uitgezet en het toen opnieuw geprobeerd. Het is nu wel gelukt. Maar af en toe ging used buffer heel erg naar beneden, naar 30% ofzo. Daarna ging ie weer omhoog en bleef het gelukkig wel doen. De data buffer balk onderin stond vrijwel het gehele proces op 97% maar ging af en toe heel erg naar beneden, 7% soms. Maar heb er nog niet heel veel vertrouwen in dat het de volgende keren wel goed gaat. En met cd's deed ik dat ook nooit en het ging altijd goed. Was toen op een andere pc maar deed ondertussen van alles zoals internet, muziek enzo. Maar met die cdrw eergister had ik ook gewoon alles aanstaan en dat ging wel goed. Is dvd dan zoveel zwaarder te branden, vast wel omdat er per seconde meer data wordt gebrand. Is er niets aan te doen want vind het wel irritant om alle processen af te sluiten om een dvd te branden. Heeft dat DMA gedoe er niets mee te maken??
Link naar reactie
Op mn vorige pc, met een lite-on brander kreeg ik altijd als het branden begon in dat status scherm dat buferunderrun was ingeschakeld ofzo maar dat staat er nu niet. Heb er al naar gezocht maar heb het niet kunnen vinden bij de instellingen. En smart burn zegt me eigenlijk niet veel maar dat heb ik ook niet bij de instellingen zien staan.
Link naar reactie
Ja dat was dus ook een deel van mn vraag. Hij staat nu hierop: Let bios select transfer mode en dan in het balkje wat ik nu dus niet kan veranderen staat Ultra DMA2 - Ultra 33 Daarom vroeg ik of het niet beter was om dat zelf in te stellen en zoja waarop moet deze dan staatn aangezien als ik het wel zelf wil instellen ik een hele berg mogelijkheden heb.
Link naar reactie
UDMA2 is goed voor een DVD brander. Deze werken (net als een cd brander of andere optische drives) alleen maar op ATA33. Wat ik mij afvraag is of je geen spyware of iets dergelijks op je pc hebt, met zoveel processorbelasting dat er voor de rest weinig overblijft. Heb je dat al eens gechecked? Klopt het dat je volgens je eerste bericht je dvd brander en je harde schijf samen op één kabel op een IDE controller hebt aangesloten. Dit zou ik dus nooit doen, een harde schijf doe ik hier altijd op de primaire IDE controller en optische drives altijd op de secundaire. 2 apparaten met verschillende snelheid op 1 controller maakt dat de controller zich richt naar de laagst aangesloten snelheid, in dit geval dus je optische drive. Groetjes van J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...