Ga naar inhoud

Externe USB-HD knutselen


Aanbevolen berichten

Oké, en wat zijn dan de bekende en/of goede merken? Hier mijn lijstje waar ik dan aan denk (met meeste voorkeur bovenaan); Maxtor Western Digital Seagate (Barracuda) Hitachi Is Ultra-ATA 100 / 133 overigens hetzelfde als P-ATA? En nu in de jaarbeurs op zoek naar een mooie case a la LaCie (Porsche?!) of D2, Maxtor OneTouch (II), Ximeta Netdisk, Fantom Titanium,AcomData Rocketpod,............. De meeste losse cases zien er nu niet bepaald strak uit, maar ik denk dat er wel wat moois te vinden moet zijn.
Link naar reactie
Thanks voor alle reacties...ik ben er wel wijzer van geworden. Nu kwam ik er alleen nog achter dat ik geen USB 2.0 maar 1.1 heb. Kan ik nu het beste gaan voor een USB2.0 of FireWire aansluiting? Ik weet dat USB 2.0 een snelheid van 480Mbit/s heeft, en FireWire normaal 400Mbit/s. Laatst las ik ergens (tweakers.net of CT geloof ik) over een FireWire met 800Mbit/s. :o Wat raden jullie aan? Heeft FW nog voordelen over USB (of andersom)? Ik zal hoe dan ook een PCI insteekkaartje moeten kopen, dus alle tips zijn welkom! :wink:
Link naar reactie
[quote:f1f076db94="tomvdlee"]Maar als je dan toch een uitbreiding wil voor de snelheid dan zou ik voor Firewire kiezen.[/quote:f1f076db94] Heb je daar dan ook een reden voor? Ik heb wel andere USB-apparaten, zoals camera, MP3-speler en USB-stick, maar ik heb geen FW-apparaten. Is het dan zo dat FW stabieler is? Of veiliger? Als ik 480 vergelijk met 400 snap ik je voorkeur namelijk niet...?
Link naar reactie
Ik ben toch voor een aluminium USB2.0 case gegaan. Verder heb ik een Maxtor DiamondMax 10 plus met 8MB cache van 200GB erbij gekocht. Alles werkt naar behoren, ik vroeg me alleen af hoe een externe HD gehanteerd moet worden. Kan ik de schijf al inschakelen vóór het opstarten van de computer, of is het beter dit pas later te doen als de PC is opgestart? Bij het afsluiten van de PC, moet ik de HD dan eerst in Windows veilig stellen middels 'Hardware veilig verwijderen', of kan ik net als ingebouwde harde schijven de PC uitschakelen en vervolgens de stroom van de externe HD uitzetten?
Link naar reactie
[quote:138333f399="Chico"][quote:138333f399="tomvdlee"]Maar als je dan toch een uitbreiding wil voor de snelheid dan zou ik voor Firewire kiezen.[/quote:138333f399] Heb je daar dan ook een reden voor? Ik heb wel andere USB-apparaten, zoals camera, MP3-speler en USB-stick, maar ik heb geen FW-apparaten. Is het dan zo dat FW stabieler is? Of veiliger? Als ik 480 vergelijk met 400 snap ik je voorkeur namelijk niet...?[/quote:138333f399] Een belangrijk verschil tussen USB en FW is dat de usb apparaten hun snelheid delen, en firewire heeft doorgaans maar 1 aansluiting, en heef dus de volledige bandbreedte voor zichzelf. Maar ik zie dat je al een HDD gekocht hebt, dus het is een beetje mosterd na de maaltijd.... :(
Link naar reactie
Ik doe het veilig nu denk ik :lol: ... áls ik de schijf nodig heb, zet ik er stroom op (schakelaartje) in Windows, die herkent hem dan als USB apparaat. Als ik er klaar mee ben 'Hardware veilig verwijderen', stroom er weer af, en PC afsluiten. Werkt prima! @harmtido, thanx voor de tip, maar idd is de keuze al gemaakt. Ik gebruik overigens slechts sporadisch andere USB-apparaten, dus dat ie zijn bandbreedte moet delen heeft dan weinig invloed :wink: .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...