Ga naar inhoud

usb-muis op standaardaansluiting?


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met Win98. Hierop zitten slechts 2 usb poorten dus ik dacht een hub is een oplossing maar daar heeft de pc moeite mee. Nu zou ik graag zien dat de muis (met usb-aansluiting) wordt aangesloten op de standaardmuisaansluiting. Zodoende krijg ik een usbpoort vrij en ben ik uit de brand. weet iemand of er een verloopkabeltje bestaat waarop ik de usbmuis kan aansluiten en deze vervolgens op de standaard muisaansluiting kan doen? En ook eventueel waar te koop. Alvast bedankt voor het meedenken. :wink:
Link naar reactie
[quote:6d40083ae8="pkh"]Ik heb een pc met Win98. Hierop zitten slechts 2 usb poorten dus ik dacht een hub is een oplossing maar daar heeft de pc moeite mee. [/quote:6d40083ae8] Waarom heeft ie er moeite mee? Gebruik je een hub met een eigen voeding? Moet je perse die muis aansluiten? Je kunt ook gewoon een PS/2 muis erbij kopen, v.a. 1 euro: http://www.comptechworld.nl/index.php/3,artId--11656
Link naar reactie
[quote:75b5802a12="Nelson Lau"]Wat je ook kan doen: er bestaan verloopstukken van USB naar PS/2[/quote:75b5802a12]Alleen is het de vraag of die verloopstukken altijd werken. Wanneer de muis er niet op is voorbereid, vermoed ik dat deze niet zal werken. Ik heb overigens een Microsoft USB muis met zo'n USB/PS2 adapter. Dat werkt wel, maar daar was die ook voor gemaakt. Dit geldt overigens ook voor de PS2-serieel adaptertjes. Ooit een aantale gekocht in de veronderstelling dat die zouden werken, via een KVM switch. TOen ontdekte ik dat geen enkel kabeltje hezetzelfde was, dat er een aantal gewoon niet konden werken. Te weinig gebruikte aansluitingen of niet gebruikte pennen of iets dergelijks. Verder bleek een muis die op PS/2 en serieel kon werken met een geschikte adapter niet van functionaliteit te veranderen. Dus eenmaal serieel blijft serieel en omgekeerd. Nu is dat laatste voor de USB muis niet zo'n probleem. Weet je overigens zeker dat er niet meer USB aansluitingen op het moederbord zitten. Ik kreeg dus onlangs nog een Fujitsu Siemens computer in handen waarop dus nog een extra USB zat (ongebruikt ...). Verder kan ook een uitbreidingskaartje gekocht worden. Die zijn vaak minder dan 20 euro, en werken "gegarandeerd". Tja, altijd een slag om de arm houden ... sommige hardware is echt :roll: ... :x
Link naar reactie
[quote:0e2811d60e]TOen ontdekte ik dat geen enkel kabeltje hezetzelfde was, dat er een aantal gewoon niet konden werken. Te weinig gebruikte aansluitingen of niet gebruikte pennen of iets dergelijks.[/quote:0e2811d60e]Komt door een ingebouwde chip die type/fabrikaat gebonden is. Daarom passen ze (bijna) niet op elkaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...