Ga naar inhoud

Harddisk Probleem


Aanbevolen berichten

Ik probeer een 2de harde schijf te installeren, maar het wilt niet echt lukken. nadat ik het heb aangesloten, in de bios geeft ie aan dat ie aanwezig is, maar als ik windows kan ik em niet vinden. Ik kom er niet uit en heb een externe hdd casing gekocht, en aangesloten op mijn usb. het zelfde verhaal, in apparaatbeheer geeft ie wel aan dat ie aanwezig is, maar ik kan de volumes niet terug vinden met windows verkenner. Wat is er aan de hand? kan iemand mij helpen? bedankt.
Link naar reactie
Hallo, er bestaat ook nog iets van partitioneren (schijf indelen in volumes) en vervolgens ook nog formatteren (gereedmaken van een volume, zodat je er van kunt lezen en er naar toe schrijven). Als je Windows 2000 of XP hebt, kan je het best kiezen voor het bestandssysteem NTFS. Voor Windows 2000 of XP, rechtsklik op het icoontje van Mijn Computer en kies voor beheren, vervolgens voor schijf beheer en als het goed is zie je twee schijven: Disk 0 en Disk 1, waarbij disk 0 al ingedeeld is. Bij disk 1 is alles gearceerd en moet je een of meerdere partities eerst aanmaken: als het de eerste keer is zal schijf beheer automatisch een wizard opstarten die je door het partitioneer/formatteerproces zal leiden en kan je gewoon aangeven hoe groot je partitie(s) moet(en) zijn van je nieuwe schijf. Veel succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...