anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik probeer een 2de harde schijf te installeren, maar het wilt niet echt lukken. nadat ik het heb aangesloten, in de bios geeft ie aan dat ie aanwezig is, maar als ik windows kan ik em niet vinden. Ik kom er niet uit en heb een externe hdd casing gekocht, en aangesloten op mijn usb. het zelfde verhaal, in apparaatbeheer geeft ie wel aan dat ie aanwezig is, maar ik kan de volumes niet terug vinden met windows verkenner. Wat is er aan de hand? kan iemand mij helpen? bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Hallo, er bestaat ook nog iets van partitioneren (schijf indelen in volumes) en vervolgens ook nog formatteren (gereedmaken van een volume, zodat je er van kunt lezen en er naar toe schrijven). Als je Windows 2000 of XP hebt, kan je het best kiezen voor het bestandssysteem NTFS. Voor Windows 2000 of XP, rechtsklik op het icoontje van Mijn Computer en kies voor beheren, vervolgens voor schijf beheer en als het goed is zie je twee schijven: Disk 0 en Disk 1, waarbij disk 0 al ingedeeld is. Bij disk 1 is alles gearceerd en moet je een of meerdere partities eerst aanmaken: als het de eerste keer is zal schijf beheer automatisch een wizard opstarten die je door het partitioneer/formatteerproces zal leiden en kan je gewoon aangeven hoe groot je partitie(s) moet(en) zijn van je nieuwe schijf. Veel succes ermee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik heb het gevonden, maar nog een probleem is, de schijf is niet leeg. er zitten bestanden op. Moet ik em perse formatteren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Als je formatteert onder NTFS dan worden er zowieso een aantal bestanden erop gezet, die je niet moet wissen, zoals System volume information. Maar voor de rest: als je die dingen wat er ook op mag staan niet nodig hebt, mag je die eraf mikkeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Nee, ik bedoel dat er op die schijf nog belangrijke dingen op zit. het is geen nieuwe schijf. Als ik em niet formatteert, kan ik em dan niet gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Maar als je hem gewoon kunt lezen via Windows verkenner is het toch niet nodig om hem te formatteren = volledig wissen van alle bestanden die erop staan ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen