Ga naar inhoud

Geen IDE meer :S


Aanbevolen berichten

[quote:46d59e8f35="tengelgeer"]Sommige hebben echt weer de klok horen luiden maar zijn de klepel duidelijk kwijt. On-the-fly tussen cd-rom en cr-rw gaat gewoon. Probleem is dat sommige oudere branders wel eens een bufferunderrun willen krijgen. Ook wil de schrijfsnelheid niet altijd max zijn. Dat geld helenmaal als je een poging doet om van DVD-rom naar DVD-/+rw te gaan op 16X. Maar het gaat dus wel! Dat er op 1 IDE maar 1 apparaat kan werken klopt. Maar daarom master en slave. Ze gaan dus na elkaar. Hetzelfde gebeurd op op PCI (das dus het mooie voordeel van PCI-E die dat niet heeft). De snelheid van 2 HD's op 1 IDE is dus stuk lager als je tussen die 2 kopieert of als ze beide bezig zijn. Het houd dus niet in dat het niet werk. Timo[/quote:46d59e8f35] Het werkt in die zin dat er via het (virtueel)geheugen gekopieerd zal worden ja als een soort tussenbuffer...... Iets wat ik niet "on the fly" zou noemen. voor de rest is je antwoord precies hetzelfde, had je post trouwens straks niet gezien..... denk dat je antwoord net iets voor dat van mij kwam. Sata heeft maar een device per kabel (lees kanaal) daar doet zich boven genoemd probleem dus in die zin niet voor. Scsi is het enige systeem met meerdere devices per kabel die wel gelijktijdig in gebruik kunnen zijn.
Link naar reactie
Nouwja, me post was niet al critiek bedoelt. Ging me eignelijk ff over me 2e vraag... Maar (correct me if i'm wrong), niets kan zonder tussenkomst van het geheugen 'on-the-fly' gedaan worden. Het ondergaat (neem ik aan) een bewerking voor de geleze data de data is waarmee een brander kan branden. Leukt me ook niet gek. Een extra buffer kan wonderen doen tegen mislukken, helemaal on-the-fly... Maarja, we gaan langzaam naar SATA toe, heb je lekker de IDE voor CD/DVD loopwerk. Desnoots met een ide pci-e kaart of externe USB drive ofzo. Timo [size=9:4397472e1e]die daar alleen het geld ff voor mist :D [/size:4397472e1e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...