Ga naar inhoud

Diskettestationprobleem


Aanbevolen berichten

Erzijn drie computers in huis, twee bureaucomputers en een laptop. De laptop en een bureaucomputer hebben Windows XP home, de andere bureaucomputer heeft Windows XP professional. Alle drie hebben ze een diskettestation op A. Wanneer ik een diskette in het diskettestation plaats en in Verkenner op A klik, dan krijg ik de mededeling: C:\-Microsoft Internet Explorer A:/ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. Wanneer ik dan OK geef springt hij op C. Wanneer ik nu alsnog naar A ga dan kan ik wel de diskette gebruiken. Wanneer ik de diskette uit het station haal en hem er weer in doe dan kan ik normaal naar A. Pas wanneer ik de computer opnieuw gestart heb, komt weer het probleem. Dit probleem speelt op alle drie de computers. Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan het opgelost worden.
Link naar reactie
[quote:ef851cefc6="Chiellab"]Wanneer ik een diskette in het diskettestation plaats en in Verkenner op A klik, dan krijg ik de mededeling: C:\-Microsoft Internet Explorer A:/ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. (..) Dit probleem speelt op alle drie de computers. [/quote:ef851cefc6] Heb je dit met meerdere diskettes geprobeerd? Dus ook met nieuwe diskettes? En kun je met die drie computers nog wel opstarten via een boot diskette, gemaakt in Windows XP, of gedownload via http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...