Ga naar inhoud

Accu laadt niet meer...


Aanbevolen berichten

Hallo, de accu van mijn Compaq Evo N600c laadt sinds kort niet meer op, ik denk persoonlijk niet dat de accu kapot is, hij laadt simpelweg niet meer op. Ook knippert het icoontje van de "netstroom" steeds afwisselend met het icoontje van het "laden". Terwijl als ik me goed kan herineren bleef het icoontje op opaden staan wanneer de stekker erin zat maar daar kan ik me ook in vergissen. Als je de muis op het icoontje houdt geeft ie continu 0% (heel soms even 1%) aan. Wanneer de de stekker eruit trekt valt ook direct de laptop uit. Kan het zijn dat mijn accu plotseling gewoon helemaal kapot is of laadt ie gewoon niet op en wat moet ik daar dan aan doen? Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties!
Link naar reactie
Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met de accu van een IBM thinkpad. Die heb ik toen voorzichtig opengemaakt en het bleek dat de temperatuursensor was uitgevallen. Provisorisch iets vergelijkbaars er in gezet, de accu weer dichtgeplakt en toen heeft het nog een paar jaar gewerkt. Zonder accu draait die oude laptop nog steeds. Ik zou je echter niet aanraden zelf te gaan repareren want het gevaar van oververhitting bestaat en dat kan je je hele computer kosten. Het vervelende is dat die accus vreselijk duur zijn, dus als je zonder kunt zou ik het zo laten.
Link naar reactie
probeer het eens zo. de accu eerst helemaal ontladen. dan opladen . dan accu in de koelkast leggen tot hij weer koud is .dan weer opladen dan weer in de koelkast dan weer item item. in de accu zit een temperatuursensor . dus als je accu te heet wordt dan slaat die af .en dat kan komen door de conditie van de accu . het duurt steeds langer voor dat hij vol geraakt. en dan wordt hij te heet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...