Ga naar inhoud

Welke voeding?


Aanbevolen berichten

[quote:add49d820a="Vandread"]Foute voltages kunnen volgens mij je hardware toch wel licht schade aandoen? zoals een extreem hoge 12v lijn je hdd's kan beschadigen?[/quote:add49d820a]Dat klopt, maar daar is hier geen spake van, want de voltages zijn eerder te laag. Dat kan instabiliteit veroorzaken, maar als dat nu niet het geval is, dan zou ik er niks aan veranderen. Daarnaast, de voeding is niet altijd schuldig aan een te lage meetwaarde; de meet-chip kan een afwijking vertonen en/of het mobo kan 'slordig met de ingangsspanning omgaan', waardoor er verlies optreed. Dan helpt een nieuwe voeding niet. Aangezien dat A7V600 mobo voltage tweaks ondersteund, kan TS natuurlijk ook gewoon het voltage handmatig wat opkrikken in het BIOS.
Link naar reactie
[quote:835bab04d5="Vandread"]Wat een mogelijkheid is is om met een multimeter? de voltages te meten op een molex (zo kan dat toch? nog nooit gedaan) Dan zie je de exacte output van de lijnen :)[/quote:835bab04d5]Ja, in principe wel. Maar dat moet je wel in belaste toestand doen, dus met een HD of iets dergelijks aan de stekker en daarover de meeting uitvoeren. Dat lijkt me een beetje een onhandige actie. Daarnaast moet je multimeter natuurlijk behoorlijk precies (lees: duur) zijn. En misschien is het niet zo'n verstandig idee om iemand zonder ervaring in een onder spanning staande kast te laten prikken met ijzeren meetpinnetjes. Maar de hamvraag blijft; is het systeem nu instabiel? Zo nee, afblijven dan! In mijn eigen kast is de 5V lijn ook iets van 4,79V ofzo, maar hij draait verder prima, dus ik ga daar ook niks aan veranderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...