Ga naar inhoud

USB2.0 driver probleem


Aanbevolen berichten

Een driver is geen hardware, dat weet ik, maar ik heb dus een probleem met mijn usb-poorten... Als ik bij apparaatbeheer ga kijken staat er bij de controller een geel bolletje bij. Bij de eigenschappen vind ik dit: "Dit apparaat start niet. (Code 10)". Dus dacht ik van het stuurprogramma even bij te werken... Als ik dit echter doe krijg ik diezelfde foutmelding. Dus mijn tweede idee was van de installatie eens ongedaan te maken en dan opnieuw installeren via hardware toevoegen. Dan vindt hij de hardware wel (Nieuwe hardware gevonden - USBcontroller). Bij automatische installatie van de software loopt de wizzard vast. Als ik zelf kies en ga voor de standaard USB-driver krijg ik opnieuw de code 10. Conclusie: ik werk dus nu met USB1.0 terwijl ik eigenlijk met USB2.0 poorten zit. Dit is redelijk storend voor bijvoorbeeld mijn externe harde schijf enzovoort... Iemand?
Link naar reactie
Ik heb idd Service pack 1 geinstalleerd. De usb2.0 heeft nog gewerkt ervoor, maar plots niet meer (ik had een digitaal fototoestelvroeger, daarmee werkte 2.0 nog, dan heeft de poort een eind niks van 2.0 moeten gebruiken (muis en dergelijke) en als ik mijn externe aansloot kreeg ik die error) En ik kies idd ook de enhaned controller... De poorten zijn geintegreerd (het gaat om een laptop)... Het type moederbord weet ik niet direct, ik zit met een Toshiba Satellite Pro M10 centrino, moest dat helpen... Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Aangezien Toshiba laptops idd. wat anders werken dan de standaard desktop PC, heb ik maar ff de handleiding erbij gepakt: http://support.toshiba-tro.de/tools/SatellitePro/spm10/manual/userman-spm10-win2k-na-du.zip Op pag. 7-2 van die handleiding wordt gesproken over het 'Toshiba HW Setup' programmaatje met een tabblaadje 'USB'. Ik zou dat programmaatje maar 's proberen. http://support.toshiba-tro.de/tools/SatellitePro/spm10/w2k-wxp/util/utils-spm10-41000-du.zip
Link naar reactie
Bij het opstarten van dit programmatje (via toshibaconsole) krijg ik twee errors: HCI load error! SCI load error! Daarna start het wel op, maar enkel met het tabblad Algemeen, zonder verdere info... Denk trouwens niet dat ik daar iets zo vinden, want in de handleiding staat dat je op dat tabblad gewoon de emulaties voor muis en diskettestation aan en af kunt zetten. men spreekt er niet van USB2.0... Toch alleszins bedankt voor de poging! Nog ideeen?
Link naar reactie
[quote:1fbfd7ca7d="Empty-V"] Bij het opstarten van dit programmatje (via toshibaconsole) krijg ik twee errors: HCI load error! SCI load error! Daarna start het wel op, maar enkel met het tabblad Algemeen, zonder verdere info... [/quote:1fbfd7ca7d] Vaag dat een programmaatje van Toshiba, bedoeld voor deze laptop van Toshiba, niet werkt op deze laptop. Heb je toevallig WinXP geinstalleerd van een standaard Windows CD-ROM of heb je de (bijgeleverde) recovery-CD van Toshiba zelf gebruikt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...