Ga naar inhoud

Een externe bootable hdd voor een notebook ?


Aanbevolen berichten

Vraagje, is het mogelijk om een externe harde schijf als opstart harde schijf voor je notebook te gebruiken ? M'n gewone hardeschijf wordt niet meer gezien, zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=130203]eerdere topic[/url] hierover. Ik heb naast het aanschaffen van een nieuwe hd ook nog eens extra geheugen aangeshcaft maar het mocht niet baten. M'n bios geeft nog steeds "primary master:none" aan, dus m'n hdd is niet te zien. Ik ben bang voor de reparatiekosten, het is een sony vaio notebook. Mij is al verteld dat het simpel verwisselen van een hd alleen al 300 euro zou kosten, belachlijk, het verwisselen van de schijf kan ik zelf ook wel. Het probleem kan liggen aan m'n moederbord of aan het verbindingskabeltje tussen m'n hd en dat bord. Maarja ik weet het niet zeker en om het door een prof uit te laten zoeken kost geld, vast ook veel geld , dus vandaar m'n vraag, zodat ik toch tijdelijk verder op m'n notebook werken kan. M'n notebook start wel vanaf cdrom op, ik heb nu knoppix op cd staan en ik kan het internet op met m'n notebook, maar ik wil ook gewoon kunnen werken op dat ding
Link naar reactie
[quote:bebeeae4cb="sjemmie"]Vraagje, is het mogelijk om een externe harde schijf als opstart harde schijf voor je notebook te gebruiken ? [/quote:bebeeae4cb] Als deze vraag is voor die Sony notebook PCG-FX705, dan acht ik de kans daarop niet erg groot. Heb je in de BIOS al gekeken wat je kunt instellen bij Boot Sequence, of bij 1st Boot device?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...