Ga naar inhoud

Bios batterij


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb hier een Packard Bell met een MS-6309 mobo,als de PC een dag uitstaat start hij niet meer normaal op, via F2 moet ik naar de BIOS en de datum herstellen (springt elke keer naar jaar 2000) Heb iets gelezen van een Cmos batterij maar kan zo'n rond batterijtje nergens vinden. Wie geef me een goede tip. Bijvoorbaat dank.
Link naar reactie
[quote:2bb9bec2f1="mailstone"]Hallo. Ik heb hier een Packard Bell met een MS-6309 mobo,als de PC een dag uitstaat start hij niet meer normaal op, via F2 moet ik naar de BIOS en de datum herstellen (springt elke keer naar jaar 2000) Heb iets gelezen van een Cmos batterij maar kan zo'n rond batterijtje nergens vinden. Wie geef me een goede tip. Bijvoorbaat dank.[/quote:2bb9bec2f1] hier http://www.firingsquad.com/media/article_image.asp?fs_article_id=430&pic_id=1
Link naar reactie
Ga naar Google Typ in MS-6309 Volg de eerste link, naar de MSI website Je ziet de batterij al op het plaatje, 'boven' de tweede PCI slot van links, maar als je op zeker wilt spelen, haal dan even de handleiding op. Op de MSI site, klik op manual; in het blauw zie je E6309v1.0.exe. haal dat bestand over. open het Kijk in bestand 6309-1.pdf, onderste blad, links van PCI slot 4 staat BATT. Helaas geen vermelding van het type nummer, afgaande op de eerder genoemde foto zou het een CR2032 kunnen zijn, maar dat hoort op de oude knoop cel te staan Veel succes, en laat het ons weten als er nog wat ontbrak. Hans
Link naar reactie
[quote:dcb3f62d35="Comp-Freak"]En das nou net de bedoeling :wink: Alle instellingen worden gewist. Dit kan btw sneller door ff de bat. er op kop in te doen. (das het zelfde als ff kortsluiten) Dan duurt het maar max. een sec of 15. Hierna laad je de standaard settings en kijk je nog ff na of er nog wat ingesteld moet worden.[/quote:dcb3f62d35] De batterij opzettelijk verkeerd plaatsen heeft helemaal geen invloed; de electronica is dmv een diode beveiligd tegen verkeerde polarisatie. Met jumper resetten dus.
Link naar reactie
Dit klopt niet helemaal. Op moederborden met jumper zet je ff een jumper om. Heb je geen jumper dan moet je de batt eruit halen. Het ontladen duurt dan erg lang. Door de batt er opkop in te doen zet je er geen spanning op, maar kan de stroom gewoon van het ene naar het andere contact. Hierdoor ontlaad hij sneller, zelfde als wat een jumper doet. Alleen de + maakt nl dan contact. Dit staat ook gewoon in de handleiding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...