Ga naar inhoud

Harde schijf gaat aan/uit (klikkend geluid)


Aanbevolen berichten

:cry: De harde schijf in m'n pc gaat sinds een aantal weken spontaan aan en uit (je hoort ook echt een klikkend geluid). Het vervelende is echter, wanneer de pc langere tijd aanstaat, de harde schijf blijft "hangen" en het gevolg is een blauw scherm met de meest uiteenlopende foutmeldingen. De pc wil soms niet opstarten, omdat de harde schijf niet te vinden is. Is het nu tijd voor een nieuwe harde schijf?
Link naar reactie
Zit de IDE / SATA kabel wel goed vast op harde schijf / mobo? Als ie maar voor de helft vast zit (schuin) dan kan het voorkomen dat je harde schijf soms wel / soms niet gevonden wordt doordat hij net wel / net niet contact maakt. En wordt je kast misschien niet te warm (Alleen als ie langere tijd aanstaat :wink: )? Hierdoor kan je systeem instabiel raken.
Link naar reactie
Als er in één pc twee harde schijven zitten, is het dan mogelijk om de ene schijf NTFS en de andere als FAT32 te formateren (dit is dus nu het geval...). Op m'n slave schijf staat XP geinstalleerd (FAT32), op de master (NTFS) staan volgens mij de opstartbestanden (autoexec.bat e.d.), deze wil ik eigenlijk opnieuw formateren (dan maar meteen FAT32, toch?). Is het handig om dan ook XP op de master schijf te installeren? Maakt het uit op welke schijf XP geinstalleerd staat (hoeveel harde schijf ruimte heeft XP ongeveer nodig?).
Link naar reactie
[quote:c0da21aa85="Red Alfa"]Als er in één pc twee harde schijven zitten, is het dan mogelijk om de ene schijf NTFS en de andere als FAT32 te formateren (dit is dus nu het geval...).[/quote:c0da21aa85] Ja hoor, je kunt zelfs op 1 schijf zowel NTFS als FAT32 gebruiken. Kies per partitie je eigen indeling. [quote:c0da21aa85]Op m'n slave schijf staat XP geinstalleerd (FAT32), op de master (NTFS) staan volgens mij de opstartbestanden (autoexec.bat e.d.), deze wil ik eigenlijk opnieuw formateren (dan maar meteen FAT32, toch?). Is het handig om dan ook XP op de master schijf te installeren? Maakt het uit op welke schijf XP geinstalleerd staat (hoeveel harde schijf ruimte heeft XP ongeveer nodig?).[/quote:c0da21aa85] :-? Ik zou de master (C) NTFS formatteren en XP daar helemaal installeren. Hoe groot is die master disk eigenlijk ? XP gebruikt bij installatie (tenminste zoals ik het doe :wink:) ruim 1Gb. [u:c0da21aa85]Suggestie[/u:c0da21aa85]: Deel de master disk op in 2 partities (indien grootte dit toelaat), en zet op de eerste partitie (NTFS) XP, en de software die je erbij gebruikt. De 2e partitie kun je dan voor je data gebruiken. Kies FAT32 wanneer je er ook zonder XP bij wilt kunnen, of NTFS wanneer je bestanden wilt kunnen beveiligen. De slave-disk kun je dan desnoods nog FAT32 maken, al begrijp ik uit je post niet waarom :wink:. Je zou op die slave-disk met Ghost (dan wel FAT32 nemen voor die slave) een image kunnen maken van je C-partitie, scheelt wat werk bij herinrichten. Ghost (Symantec) is niet gratis, maar er zijn vast wel freeware tools die iets dergelijks kunnen. Veel Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...