Ga naar inhoud

Is de Audigy 2 ZS een goede keuze?


Aanbevolen berichten

Hi, Ik ben van plan een geluidskaart aan te schaffen aangezien mijn onboard Soundstorm geval, uitvalt of een krakend geluid maakt bij het spelen van games. Dit probleem wordt veroorzaakt door een te grote warmte productie door de south bridge. Nu heb ik al een koelertje met fannetje (en 3 leds :D ) op de south bridge geplaatst maar tis nog steeds niet voorbij. Dus ik wil morgen een nieuwe geluidskaart aanschaffen. Uit heel veel reviews blijkt dat de Audigy 2ZS de beste soundcard op dit moment is, maar ik vraag het nog ff voor de zekerheid. :P Mijn dolby surround systeem is een 5.1 Altec Lansing ADA 995 (mocht dat van belang zijn). :wink: [EDIT:] Woops... per ongeluk in verkeerde subforum gezet. :oops:
Link naar reactie
De soundstorm is eigenlijk nog iets beter dan de Audigy. Ik zou voor je 80 euro uitgeeft voor een kaart er zeker van willen zijn dat het probleem echt aan de soundstorm ligt. Misschien kun je tijdelijk een kaartje lenen om te proberen. Het lijkt me namelijk vreemd; er zijn toch duizenden van die soundstorm mobo's verkocht, waarom wordt (alleen) die van jouw dan te warm? Verder zou ik als er nog sprake is van garantie op het mobo eerst eens een mailtje naar de leverancier sturen Kijk ook eens hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810831///soundstorm,kraken
Link naar reactie
Ik kan me niet voorstellen dat een soundstorm chippie beter is. Hij laat alles door de processor doen, dat is nou eenmaal ac'97. Verder ligt de kwaliteit en bv. de SNR veel lager bij zo'n chippie. Een audigy (2) chip kan alles zelf berekenen en ook veel meer effecten tegelijk. Ook hoeft ie niet zo klein te zijn en storen de banen op de losse geluidskaart elkaar minder.
Link naar reactie
Ik weet niet of de topic starter nog iets heeft aan onze discussie maar volgens mij kun je die 80 euro beter besteden aan een betere videokaart, processor of anderszins. Tenzij je een audiofreak bent zal je het verschil niet of nauwelijks merken. From a purely sound perspective alone, the nForce2 is up there with the best stand alone sound cards, better than the Audigy and not too far from the Audigy 2. CPU belasting van de soundstorm is lager dan de Audigy2 http://www6.tomshardware.com/game/20030405/sound_for_games-03.html#benchmarks
Link naar reactie
Tja waaraan zou het dan moeten liggen? Mn speakers zijn het igg niet... die heb ik al bij genoeg andere geluidskaarten getest. Ik vind het dan ook raar dat ie het een aantal minuten normaal doet tijdens doom III of een dvd en dat daarna het geluid wegvalt of gaat kraken. (bij doom 3 gebeurd dat sneller dan bij een dvd)
Link naar reactie
Ik ben dit tegen gekomen op een website in de faq over mobo's: [quote:fcec8d2a6a]The other major fix would be to disable ACPI, or to take a shortcut that has the same effect, since actually disabling APCI is a long and painful process. This actually subtracts from the number of IRQ's available but changes what the sound shares one with, and thus fixes the crackling and static problems for many users. To do this, right-click on My Computer, select "properties", click the "hardware" tab, then enter the "device manager." Find the item shown in the picture below and right-click then select "update driver". ... At the update driver screen, select "Install from specific list or location (advanced)", then select "Don't search. I will choose the driver to install." A small list will appear, and you should choose "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC," then click next to finish. Immediately reboot your system and test the results![/quote:fcec8d2a6a] Nadat ik dit gedaan heb, heb ik doom 3 opgestart en tot mijn verbazing geen gekraak gehoord en is het geluid niet weg gevallen!!! Ik heb wel nog niet zo uitgebreid getest maar dat komt nog.
Link naar reactie
en wat stond in mijn eerste link? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810831///soundstorm,kraken daar zijn verschillende "oplossingen" voor gevonden.. - systeem op acpi instellen, ipv apic (dan gaan je irqs ook maar tot 15) - nvidia nforce2 drivers 2.45 installeren - koelertje op southbridge __________________ Zeg het niet graag maar .... zie je wel!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...