Ga naar inhoud

harde schrijf splitsen


Aanbevolen berichten

[quote:a16a423e14="marcvdbrink"] moet ik dan eerst wil alles eraf gooien wat ik hem geinstaleerd [/quote:a16a423e14] Zo doe ik dat in ieder geval wel, niet met FDISK (beetje primitief DOS-gedoe) maar daar kies je gewoon tijdens de installatie van WinXP voor (eerst bestaande partitie verwijderen en daarna de ongepartitioneerde ruimte opdelen in de stukjes die je wilt hebben). Dit kan je ook doen vor de tweede schijf die je erin wilt zetten. [quote:a16a423e14="marcvdbrink"] of kan ik dat gewoon doen [/quote:a16a423e14] Dit kan ook gewoon binnen Windows met een programma als Partition Magic. Dit is echter niet geheel zonder gevaar voor de bestaande installatie.
Link naar reactie
[quote:835d603f99="Obi-wan-kenobi"][quote:835d603f99="marcvdbrink"] of kan ik dat gewoon doen [/quote:835d603f99] Dit kan ook gewoon binnen Windows met een programma als Partition Magic. Dit is echter niet geheel zonder gevaar voor de bestaande installatie.[/quote:835d603f99] Dus mocht je het zo doen: [b:835d603f99][size=18:835d603f99]backuppen die handel[/size:835d603f99][/b:835d603f99], ik ben er ook al een keer veel door kwijt geraakt. :oops: :cry: ps, trouwens als je toch moet backuppen is het net zo makkelijk om meteen even te herinstaleren, is je instal ook weer schoon :wink:
Link naar reactie
meestal heeft de fabrikant ook een tooltje zoals lifeguard en maxblast. Dat is gratis in elk geval en partiotioneren incl formateren is pakweg 30 sec of 1 minuut. Wel eerst backup doen. Je kan de data laten staan dan zal je partition magic of aanverwanten moeten kopen zoals de anderen aangeven. Ook in dit geval BAckup want als de boel vastloopt tijdens het opdelen, dan is je data weg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...