Ga naar inhoud

kwaliteit harde schijf?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb iets uitbedacht. Ik heb er mijn voordeel mee gedaan. Om eventuele ongezonde klik- en tikgeluiden eruit te filteren heb ik mijn vaste schijf op silent mode gezet. Je hoort helemaal niets uit de harddisk! Ten eerste is dat zalig en ten tweede; als hij gaat tikken, klikken of ratelen weet ik subiet dat het niet goed is. Dat is altijd eeb veilig en rustig idee. Dat ik dit niet eerder vermeld heb. Soms zijn er van die dingen die onwijs simpel zijn en waar je maar net op moet komen :roll:
Link naar reactie
[quote:63c266519c="Vandread"][quote:63c266519c="laurensbot333"]ik weet het maar ik neem geen WD[/quote:63c266519c][quote:63c266519c="Vandread"]is je 12 volt lijn erg hoog? die willen je hdd nog wel es kapot maken...[/quote:63c266519c] geef nou antwoord... het hoeft helemaal niet aan je hdd's liggen WD's staan overigens als betrouwbaar bekend :-?[/quote:63c266519c] op alternate staat bij wd mbft van 120k terwijl seagate 5x zo veel heeft met 600k (blabla to fail time) :roll:
Link naar reactie
heb mijn volts gevonden was een restart nodig!! nou hier komen ze: [quote:5ac22c61d7]CPU Core 2.66 V CPU AUX 3.17 V +3.3 V 0.48 V +5 V 5.03 V +12 V 12.03 V +5 V Standby 4.44 V VBAT Batterij 3.46 V[/quote:5ac22c61d7] deze meting is gedaan met everest home edition 1.10.106. weet niet of dit betrouwbaar is geeft wel een temp verschil van 5 graden vergeleken MSI core center.
Link naar reactie
hij zegt het ik weet het niet hoor. maar het wisselt wel een beetje :( Spanningswaarde CPU Core 2.66 V CPU AUX 3.17 V +3.3 V 0.48 V +5 V 5.03 V +12 V 12.10 V +5 V Standby 4.44 V VBAT Batterij 3.46 V :( en dan dit :( Spanningswaarde CPU Core 2.69 V CPU AUX 3.18 V +3.3 V 0.48 V +5 V 5.03 V +12 V 12.10 V +5 V Standby 4.44 V VBAT Batterij 3.44 V ik zie overigens geen vcore staan. :cry: :cry: heb ik een k*t voeding :cry: :cry: [size=9:cb6ff881bb]zoja heb ik hier garantie op?[/size:cb6ff881bb]
Link naar reactie
Hmm, iig geloof ik de vcore (cpu core) en de 3,3 volt niet. Dat ligt denk ik aan je sensor, anders zou je systeem niet eens opstarten. Dat je 5 volt te laag is kan heel goed liggen aan de voeding, heb ik hier ook last van. Als het kan gewoon ff een andere voeding erin zetten om uit te proberen. Werkt het, dan koop je een nieuwe die dus krachtiger is.
Link naar reactie
[quote:5523a08926="Hans.Vosman"]Heb je geen voltmeter? Een aantal spanningen zijn vrij eenvoudig te meten.[/quote:5523a08926] Hij had een multimeter zei hij, hij kon er alleen niet mee omgaan. :wink: edit: [quote:5523a08926="laurensbot333"]eh 12volt hoe kom ik dat te weten. mijn vader heeft multi-meter maar weet niet hoe het werkt. google levert het ook niets op hoe het werkt meschien dat jullie weten hoe een multimeter werkt[/quote:5523a08926] Misschien kan jij het hem uitleggen? Ik weet ook wel hoe zo'n ding werkt als ik hem zie maar heb er hier geen bij de hand en uit m'n hoofd weet ik het niet. :oops:
Link naar reactie
Is makkelijk, op de foto zitten de kabels al goed. Je draait de knop naar dc 20 volt of meer. DC is gelijkstroom. Hoe lager de ingestelde waarde, hoe nauwkeuriger, maar zit je lager dan de spanning die je meet, dan kan je je meter opblazen. Nu zet je de rode pen tegen een gele draad (dus het contact van die draad in de stekker) van een molex stekker en de zwarte tegen de zwarte draad ernaast. Nu meet je wat je 12 volt spanning is. Doe je dit zelfde bij de rode draad in de stekker dan meet je de 5 volt lijn.
Link naar reactie
Er wordt in dit topic veel geroepen over maxtor wd en seagate. Er is natuurlijk niks mis mee om je mening te geven maar als je dit uitsluitend baseert op een schijf die je toevallig zelf hebt is dat niet erg objectief. Ik zou zeggen kijk eens op; Tweakers.net: www.tweakers.net - zie ook de Best Buy Guide StorageReview: www.storagereview.com Hard Disk Info: www.harddiskinfo.com THG - Storage Guide: www.tomshardware.com/storage x-bit labs - Storage: www.xbitlabs.com/articles/storage Voor objectieve informatie over harde schijven
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...