Ga naar inhoud

Canon Powershot A85


Aanbevolen berichten

Hallo, Aangezien ik binnenkort een digitale camera ga aanschaffen, wil ik graag jullie mening horen over de Canon Powershot A85. Op dit moment is dit namelijk de camera die ik in mijn hoofd heb. Ik zoek een degelijke digitale camera in de prijsklasse 200-300 euro. Het liefst 4 megapixel (in verband met printen). Verder wil ik graag een zo goed mogelijke lens erop, met 3x optische zoom. Vertel hier dus allemaal wat jullie ervaringen met / ideeën over de A85 zijn. Alternatieven zijn ook welkom mits ze voldoen aan de bovenstaande voorwaarden. :wink: grt, Lennard
Link naar reactie
Canon en Nikon zijn de twee topmerken in de (digitale) camerawereld. De Canon A85 is echter wel een stuk moderner dan de Nikon 4300. Ik zou daarom persoonlijk gaan voor de Canon A85, ook als je de specs naast mekaar zet: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_a85%2Cnikon_cp4300&show=all Ervaringen met de A85 heb ik niet, maar ik weet dat een van de voorlopers, de A70 in ieder geval zeer puike foto's maakt. 8) Denk bij je budget ook aan de nodige accessoires, zoals een ruime CF geheugenkaart (256/512MB), batterijsnellader met krachtige penlites (2000mAh of hoger is aan te raden) en beschermtasje voor je LCD-scherm.
Link naar reactie
Wij hebben de Canon POwershot A75. Goede camera met veel functies. Enige nadeel vind ik dat het fotograveren van groene ledjes niet mooi lukt :(. Zie bv mn avatar, kleur is veel te dof. Maar voor de rest is het een goede cam. Als ik wat fot's moet posten wil k t wel doen. Veel verschil zat er dacht ik niet tussen A75 en 85. Alleen meer mp en uitlkapbaar lcd (of was dat de A80 :-? )
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad gehoord/gezien dat a70's mooie foto's maken. Ook de A75 heb ik foto's van (gezien) die schijnt ook een zeer goeie lens te hebben. Alleen aangezien de a85 niet zo goed verkrijgbaar is... Maar dat kan ook komen doordat hij net op de markt gekomen is. [quote:a9b7baa9d1]Denk bij je budget ook aan de nodige accessoires, zoals een ruime CF geheugenkaart (256/512MB), batterijsnellader met krachtige penlites (2000mAh of hoger is aan te raden) en beschermtasje voor je LCD-scherm.[/quote:a9b7baa9d1] Hiermee bedoel ik het budget voor de camera zelf. Een 256 of waarschijnlijk 512 MB CF kaartje en 4 2300mah batterijen enzo vallen daarbuiten
Link naar reactie
Zelf heb ik een tijdje geleden een Canon Powershot a80 gekocht ! Als het niet zoveel scheelt zou ik voor deze a80 gaan ! Het is een betere camera dan de a85 ! Hij bevalt tot nu toe zeer goed, het is een ongeloofelijke camera voor dat geld. De a85 is eigelijk de opvolger van de a75, dus let niet teveel op het type nummer, de a80 is een andere serie die beter is. Kijk maar eens rond op de gerenomeerde sites, je zult zien dat beide cameras goed zijn. De a80 heeft mijn persoonlijke voorkeur en deze zal vast goedkoper worden aangezien zijn opvoger binnenkort (of er misschien al is ?) op de markt komt. Koop er een set 2300mAh NiMH accu's bij en je hebt ook een ontzettend goede accuduur ! (sorry voor het geschreeuw, maar ik ben er laaiend enthausiast over :))
Link naar reactie
[quote:dd1679d36a="lunatic"]hallo, inmiddels ook op de markt de canon powershot A 95 deze heeft 5,1 mp groet loenatik[/quote:dd1679d36a]Er zijn inmiddels veel testen waaruit blijkt dat MEER megapixels zeker NIET AUTOMATISCH tot beter leidt. De kwaliteit van foto's wordt in eerste instantie bepaald door de chip die de beelden ontvangt (CCD), en in tweede instantie door de lichtgevoeligheid van de lens. Het aantal megapixels is alleen van belang voor het formaat van de foto's die je eventueel wilt afdrukken. Voor 99% van de fotomakers die ook willen afdrukken is 5.1 megapixel absolute onzin en het zoveelste verkooppraatje van de industrie. Als je foto's wilt afdrukken tot A4 formaat, is een 3,2 megapixelcamera daarvoor uitermate geschikt en betaalbaar. Zelf heb ik de fantastische Olympus Camedia 3040 (niet meer verkrijgbaar) en de nog steeds verkrijgbare Canon Powershot A70. Een goede camera. Bij de laatste vind ik het groen iets TE groen. Maar let op: Veel goedkope adressen leveren daar niet de NL-talige handleiding bij. Die moet je op internet ergens vinden. Succes.
Link naar reactie
[quote:717a09624d="roeske"]Er zijn inmiddels veel testen waaruit blijkt dat MEER megapixels zeker NIET AUTOMATISCH tot beter leidt. De kwaliteit van foto's wordt in eerste instantie bepaald door de chip die de beelden ontvangt (CCD), en in tweede instantie door de lichtgevoeligheid van de lens. Het aantal megapixels is alleen van belang voor het formaat van de foto's die je eventueel wilt afdrukken. Voor 99% van de fotomakers die ook willen afdrukken is 5.1 megapixel absolute onzin en het zoveelste verkooppraatje van de industrie. Als je foto's wilt afdrukken tot A4 formaat, is een 3,2 megapixelcamera daarvoor uitermate geschikt en betaalbaar.[/quote:717a09624d]Je hebt absoluut gelijk dat het aantal Mpixels niet zaligmakend is, maar persoonlijk lijkt me een 3MP camera voor A4 afdrukken wat te weinig. Daarnaast is het zo dat je bij een uitvergroting van een deel van een foto te weinig beeldinformatie kunt hebben om een fatsoenlijke afdruk op een normaal formaat te kunnen maken. Ik zou minimaal een 3MP camera aan willen raden. 5MP is idd misschien een beetje overdreven als je foto's alleen op een normaal formaat afdrukt, maar gezien de prijzen per MP alleen maar dalen is dat mooi meegenomen. Zelf gebruik ik een 4MP Powershot A80, waar ik behoorlijk tevreden over ben. Alleen bij hogere ISO waarden (m.n. ISO 400) treedt wat ruis op, maar dat is iets wat je bij alle CCD camera's tegen komt. Daarentegen is de Powershot familie bijzonder veelzijdig en uitgebreid instelbaar, wat bij concurrenrende merken vaak ontbreekt. En ik vind dat draaibaar schermpje van de A80 (en nu ook de A95) bijzonder handig. Je merkt dat trouwens pas als je weer een toestel pakt dat dat NIET heeft.
Link naar reactie
Ik druk regelmatig foto's af op A4 formaat van de Olympus 3040 3.2 Megapixelcamera. Die zien er erg goed uit. Hoe groter het aantal Megapixels op de camera, hoe groter ook de foto's per stuk worden. Nu is dat met nieuwe/grote harde schijven geen probleem, maar als je bijvoorbeeld 20 of 30 foto's via internet wilt versturen naar een afdrukcentrale, gaat dat uploaden (ook met een breedbandverbinding) wel heel lang duren. Iets om rekening mee te houden. Bij verschillende afdrukcentrales kan je met de ingestuurde foto's vaak een beetje schuiven om het exacte afdrukbereik te selecteren. Zo voorkom je dat bepaalde delen (onder of boven) buiten de papieren foto gaan vallen.
Link naar reactie
Misschien kan dit je helpen in je keuze http://www.steves-digicams.com/cameras_dig4.html . Kan je ook fotootjes bekijken van verschillende cameraatjes :wink: . Zou zelf ook voor de canon A-85 gaan. Goede lens en normale oplaadbare (zou wel een setje 2300 mAh nemen) batterijen. Voordeel van deze ten opzichte van een A-80 is dat deze een grotere lcd display heeft. Heb zelf in het verleden een Nikon gehad maar inmiddels overgestapt naar Canon. (toch meer tevreden over)
Link naar reactie
In principe moet je het zo zien: De A95 is de opvolger van de A80. De A85 is de opvolger van de A75. Zowel de A80 als de A85 hebben de zelfde aantal MP, echter de A80 heeft een groter CCD. De A85 heeft dezelfde CCD als de A75, maar met 1 MPixel meer, dus dat betekent relatief meer ruis op de foto. De A80 heeft ook echt een grotere CCD, dus minder last van ruis. Daarentegen heeft de A85 weer een groter LCD scherm met een hogere kleurdiepte en is beter als optische zoeker. De A80 heeft weer een kantelbaar LCD scherm, zodat je kunt fotograferen uit elke hoek zonder last te hebben van lichtinval. In de pricewatch verschillen de camera's nieuw maar 5 euro van elkaar. Ik zou persoonlijk voor de A80 gaan, vanwege het kantelbare LCD schem en (belangrijkste) het grotere CCD. Laat je niet leiden door de rare Canon nummering, de A80 is kwalititatief beter dan de A85.
Link naar reactie
Ondertussen vraag ik me af of 3.2 mpixel genoeg is om op A4 formaat te printen. Dat is namelijk mijn eis. Als 3.2 daarvoor genoeg is (dat het ook ECHT SCHERP IS) dan vind ik dat ook goed.... En dan nog iets.... Als ik een 3.2 mpixel ga kopen (als dat dus goed genoeg is voor A4-printen) dan heb ik hier een lijstje waaruit ik mijn definitieve keuze wil maken. Wat raden jullie aan? Konica Minolta Dimage X31 (3.2 mp) Konica Minolta Dimage Xg (4 mp) Canon PowerShot A75 (3.2 mp) Canon Powershot A85 (4 mp) Canon Digital Ixus IIs (3.2 mp) Nog een kleine opmerking... De Digital Ixus IIs heeft maar [b:2bba9ce199]2x[/b:2bba9ce199] optische zoom is dit genoeg? Ik hoor van alle kanten dat je minimaal 3 nodig hebt, en ik wil wel meteen iets redelijks aanschaffen!
Link naar reactie
Als ik jouw was zou ik ook nog de Konica Minolta Z2, Z3 & Z10 aan het lijstje toevoegen. Z3 = Z2 + stabilisatie + groter optische zoombereik Z10 is een 'budget' variant met 3,2 Mp Reken er niet op dat je wat aan de '3x' zoom zult hebben, want ik heb zelf vaak genoeg gemerkt dat 10x zoom nog 'weinig' is. Het probleem met 'zoom' is dat je het achteraf zult missen, terwijl je aan +/- 3 a 4 Mp genoeg hebt voor een A4 plaatje met een fatsoenlijke printer. Bedenk dus goed wat voor een soort onderwerpen je wilt gaan fotograferen en of optische zoom daar van belang bij is. Aan de 'digitale' zoom van camera's moet je geen aandacht besteden. Dat kun je in PSP achteraf nog oplossen door met de hand te vergroten. (ik zeg het er maar bij omdat veel camera's nogal eens reclame mee maken ...) Nog wat sites : - http://www.dpreview.com/ ... meer op de 'pro' gericht, dus veel gezever over zaken die een amateur niet eens zullen opvallen - http://www.imaging-resource.com/ heeft ook een aantal handige 'top 10' lijsten van camera's gesorteerd op prijs, toepassing, megapixels, etc. ("Dave's Picks" op de site)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie tips. Vooral die Fujifilm Finepix S5500 vind ik een mooie camera. Ik zit een beetje te dubben... OF ik wil een cameraatje dat lekker klein is, OF ik wil er een met een flink aantal keer optische zoom (ik denk 10x) maar dit betekend daardoor meteen ook dat je hem niet in je zak kunt steken, en ik loop niet graag met die grote dingen rond.. Wat zijn jullie tips? Ik wil vooral foto's maken van het dagelijks leven, op vakantie in de bergen en op feestjes en dergelijke. Ook wil ik eigenlijk het liefst ook in de verte kunnen fotograferen, daarbij is dus 10x opt. zoom zeker gewenst [i:f178b980bc]Mijn aangepaste lijstje met compact camera's:[/i:f178b980bc] 1. Canon Powershot A85 (4 mp) 2. Konica Minolta Dimage Xg (4 mp) [i:f178b980bc]Mijn lijstje met "zoom"-camera's:[/i:f178b980bc] 1. Fujifilm Finepix S5500 - 10x opt. zoom (4 mp) 2. Kodak EasyShare DX6490 - 10x opt. zoom (4 mp) 3. HP Photosmart 945 - 8x opt. zoom (5.3 mp) Vertel dus je ervaringen met deze camera's!! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...