Ga naar inhoud

Hoe kan ik mn raid het beste instellen


Aanbevolen berichten

Nou, ik heb dus op mn gigabyte ga-8IK1100 SATA raid zitten. Nu heb ik daar 2 wd caviar special edition schijven opzitten van elk 120 gb in een raid 0 array. Hij staat ingesteld om blokken van 128 KB weg te schrijven maar 64 en 32 KB zijn ook opties. Om dat de raidbios zelf aangaf dat 128 KB voor desktopgebruik het beste was heb ik die gekozen. Helaas merk ik niet veel prestatiewinst en ook HDTach geeft geen denderende resultaten. Nu mijn vraag: (lang verhaal he :wink: ) Zal het systeem nog wat sneller worden door hem in te stellen op 64 of 32 KB of is 128 KB echt de beste keuze. Ik zal waarschijnlijk wel alle gegevens kwijt zijn als ik dit verander? bvd.
Link naar reactie
Kijk hier eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460#chunksize Bedenk verder dat raid-0 de doorvoersnelheid mogelijkheid aanmerkelijk verhoogd, maar dat je dit (ook) weer pas merkt als je er daadwerkelijk een beroep op doet. Vaak wordt vergeten dat bij de prestaties van een harde schijf de 'access-time' belangrijk is en dat dit door raid-0 (gericht op prestatie verbetering) niet verbeterd; koop een heel snel draaiende harde schijf!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...