Ga naar inhoud

USB 1.1 adapter naar USB 2.0


Aanbevolen berichten

Ben op dit moment in bezit van een HP Paviljoen 7965 met 2x 2 USB 1.0 aansluitingen. En aangezien tegenwoordig de aansluitapparatuur met 2.0 werkt, vraag ik mij af, is er bijvoorbeeld een externe adapter voor USB 1.0 naar 2.0 te krijgen!!!! [b:ff2a72529b]Mijn voorkeur.[/b:ff2a72529b] Ik kan natuurlijk de twee USB 1.0 aansluitingen aan achterzijde doormiddel van een pci slot vervangen door 2.0 en aan de voorzijde de 1.0 USB aansluiting laat zitten!! Ik zeg dit omdat ik niet weet of dit mogelijk is deze te vervangen. Kom ik dan ergens mee in de knoei, als je twee verschillende USB aansluitingen op je PC hebt zitten!!! En ja, het verhaal van snelheid met apparatuur voor 2.0 aansluiten op 1.0 is bekend. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:898edbb253="Feelgood"]is er bijvoorbeeld een externe adapter voor USB 1.0 naar 2.0 te krijgen!!!![/quote:898edbb253]Als die er al zou zijn zou je daar niks aan hebben omdat alle informatie die via de snelle USB 2.0 interface komt, vervolgens via de trage usb 1.1 interface naar de PC toe gaat. Dan creëer je daar alsnog een bottleneck. Je moet dus gewoon een losse PCI USB 2.0 kaart kopen, dan ben je meteen van het gezeur af. Bij die poorten aan de voorkant moet je even kijken of HOE die in de PC uitgebouwd zijn; vaak zijn dat losse stekkertjes die op het moederbord geprikt zijn. Misschien kun je een PCI USB 2.0 kaart kopen, die naast bv. 2 poorten aan de achterkant, ook nog een bevestigingsplaats voor van die stekkertjes heeft. Dan zijn je poorten aan de voorkant ook meteen USB 2.0.
Link naar reactie
zoals sjouwer zei: stekkers zijn precies hetzelfde! en down/upwards compatible dus een USB 1.1 apparaat werkt op een USB 2.0 poort en een USB 2.0 apparaat werkt meestal ook op een USB 1.1 poort (sommige apparaten vereisen wel een USB 2.0 aansluiting) een uitbreidingskaartje met USB 2.0 poorten @ PCI lijkt me het makkelijkst, die op je moederbord kun je niet veranderen/wijzigen en die frontaansluiting kun je dan op het kaartje aansluiten!
Link naar reactie
ik heb hier ook een vraag over: ik heb een usb hub 1.0 en heb v/d week een ext. harddisk gegkocht (Woxter 80gb) en die draait met 2.0. Telkens als ik de disk inschakel krijg ik op mn scherm de volgende mededeeling: Snel USB aparaat op een trage USB hub aangesloten. Nu zag ik vanmorgen in de pc winkel een andere USB hub van 2.0 liggen. Als ik dit koop (39€) is dan mn probleem verholpen?? Ik heb een Dell laptop Inspiron 5000e met XP prof. er op. Bedankt alvast voor het antwoord..groet Aat
Link naar reactie
[quote:1aed486db6="aat"]ik heb hier ook een vraag over: ik heb een usb hub 1.0 en heb v/d week een ext. harddisk gegkocht (Woxter 80gb) en die draait met 2.0. Telkens als ik de disk inschakel krijg ik op mn scherm de volgende mededeeling: Snel USB aparaat op een trage USB hub aangesloten. Nu zag ik vanmorgen in de pc winkel een andere USB hub van 2.0 liggen. Als ik dit koop (39€) is dan mn probleem verholpen?? Ik heb een Dell laptop Inspiron 5000e met XP prof. er op. Bedankt alvast voor het antwoord..groet Aat[/quote:1aed486db6] zeer waarschijnlijk wel je moet wel altijd denken dat een hub het kanaal deelt door de aangesloten apparaten. bij een 4 kanaals hub zal je kanaal, bij alle apparaten aangesloten, gedeeld worden door 4
Link naar reactie
[quote:ab0ab73fc3="aat"]Dat klopt inderdaad....ik heb de ext. harde schijf eens even direckt op de pc. aangesloten en het euvel blijft het zelfde. Het is de pc dus die een 1.0 usb heeft. Als dat hardware matig is zal men het waarschijnlijk (in mijn geval dus met de laptop) niet of moeilijk kunnen veranderen. Weet iemand dit???[/quote:ab0ab73fc3] bij bv norrod hebben ze wel iets staan voor een laptop is een pcmcia kaart met usb poorten http://www.norrod.nl/ws_a_gotoproduct.asp?A_id=5548 of deze http://www.designworld.be/store/customer/product.php?productid=16247&cat=278&page=2 en het maakt wel een flink verschil, ik heb een 512 mb stick en thuis USB2 daar blaas ik hem zo vol mee. Op mijn werk moet ik daar wel een aantal minuten voor uit trekken. Peter
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:766252c58d="Captain_Kansloos"][quote:766252c58d="Feelgood"]is er bijvoorbeeld een externe adapter voor USB 1.0 naar 2.0 te krijgen!!!![/quote:766252c58d]Als die er al zou zijn zou je daar niks aan hebben omdat alle informatie die via de snelle USB 2.0 interface komt, vervolgens via de trage usb 1.1 interface naar de PC toe gaat. Dan creëer je daar alsnog een bottleneck. Je moet dus gewoon een losse PCI USB 2.0 kaart kopen, dan ben je meteen van het gezeur af. Bij die poorten aan de voorkant moet je even kijken of HOE die in de PC uitgebouwd zijn; vaak zijn dat losse stekkertjes die op het moederbord geprikt zijn. Misschien kun je een PCI USB 2.0 kaart kopen, die naast bv. 2 poorten aan de achterkant, ook nog een bevestigingsplaats voor van die stekkertjes heeft. Dan zijn je poorten aan de voorkant ook meteen USB 2.0.[/quote:766252c58d] Bedankt. Van de week eindelijk een PCI 4x USB 2.0 Sitecom kaart geinstalleerd. Niks mis mee, driver worden vanzelf gezocht onder XP. Wat wel belangrijk is om SP 1 en 2 te hebben geinstalleerd. Heb nog even geen stekkertjes geplaatst, maar dat komt wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...