Ga naar inhoud

Gebrom in subwoofer tijdens gebruik van hdd's


Aanbevolen berichten

[quote:f00a9c78d6="Hans.Vosman"]Dat komt niet zo zeer door de plaatsing van de luidsprekers tov de computer. Het ligt meer aan de plaatsing aan de elektronica, eventuele bedrading (IDE kabel) en printplaten. Iha onstaan dat soort geluiden door overspraak, elektromagnetische straling. Overigens, het bewegen van de muis is ook vaak hoorbaar in de luidsprekers.[/quote:f00a9c78d6]Maakt dit verder dan wat uit? Kunnen speakers hierdoor kapot gaan? Kan het geluid ook na verloop van tijd harder worden?
Link naar reactie
het lijkt me niet dat je speakers er kapot van zullen gaan, hoe je HD's echter reageren op de sterke spoel/magneet in je sub daar zou ik meer overin zitten. normaal gesproken is alles vaak wel redelijk magnetisch afgesloten, echter als je dingen als een casewindow bijvoorbeeld hebt, dan creeer je alweer een extra ''opening'' om de straling naar buiten te laten ( je kast isoleerd ook enigzins electromagnetische stralen) plexiglas van een window doet dit alles behalve..
Link naar reactie
[quote:ae2e4f88ec="turbulence"]het lijkt me niet dat je speakers er kapot van zullen gaan, hoe je HD's echter reageren op de sterke spoel/magneet in je sub daar zou ik meer overin zitten. normaal gesproken is alles vaak wel redelijk magnetisch afgesloten, echter als je dingen als een casewindow bijvoorbeeld hebt, dan creeer je alweer een extra ''opening'' om de straling naar buiten te laten ( je kast isoleerd ook enigzins electromagnetische stralen) plexiglas van een window doet dit alles behalve..[/quote:ae2e4f88ec] als je leest, staat zn subwoofer 2 meter van pc af, dan moet die straling totaal afgeschermd zijn lijkt me, die brom komt denk ik van interferentie IN de pc kast, ik hoor ook soms een lichte piep als ik scroll, in de kast (mosfets/spoelen) en door mn speakers heel iets (komt dus door mijn mosfets/spoelen)
Link naar reactie
Hmm, zelf denk ik dat de oorzaak in de computer zit en niet erbuiten. Het lijkt me interferentie via elektronica, printbanen en bedrading. Dus verder weg van de subwoofer lijkt me niet de oplossing. Zolang het niveau laag is, zal het niet schadelijk zijn. Het belast de luidspreker alleen wat meer. Heel soms is de versterker in de subwoofer onvoldoende ontstoord of gewoon instabiel. Ik zie daarvoor niet direct een oplossing. Wat betreft de storing zijn er 2 variaties: 1. Interferentie (intern of extern) 2. Storing op de signaalleiding. Ingeval van 2 kan kan er extra gefilterd worden wanneer de frequenties niet in het weer te geven gebied zitten.
Link naar reactie
[quote:8575a2414b="Hans.Vosman"]Ik heb bij mijn systeem de volumes eens flink opgedraaid. Ik hoor door de subwoofer een soort gebonk wanneer de harde schijf wordt gelezen. Ik zal dat geluid met muziek erbij niet horen want dat speel ik op een veel lager volume af.[/quote:8575a2414b]Dit geluid is altijd even hard, dus ook als ik hem helemaal opendraai. Tijdens 3Dmark05 hoor ik ook een gezoem uit de satteliet speakers. De soundcard is onboard (SoundStorm), mn voeding is een Tagan 480watt dus die moet voldoende en stabiel zijn. Dus ik snap het eigenlijk niet... :-?
Link naar reactie
[quote:61dae0172e="HardTrance"]Dit geluid is altijd even hard ...[/quote:61dae0172e]BIj mij zat de regelaar op de subwoofer kast zelf. Is dat bij jouw ook het geval? Het is wel een belangrijk detail omdat het een indicatie is hoe het signaal je systeem bereikt. Wanneer het via de audiokabel komt dan heeft zo'n regelaar op de box daar invloed op. Zo niet, dan lijkt het toch op instraling of een storingssignaal dat niet gevoelig is voor de regelaar. Ik neem ook aan dat de subwoofer een eigen netvoeding heeft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...