anoniem Geplaatst: 29 september 2004 Delen Geplaatst: 29 september 2004 Als ik gebruik maak van de harde schijven (programma openen enz.) hoor ik een diep gebrom uit mn subwoofer komen. Dit is natuurlijk alleen het geval als dat ding aan staat! Weet iemand hoe dit kan, en nog beter, hoe ik dit oplos? Mn subwoofer staat 2 meter van de hdd's af (volgens de voorschriften moet het minimaal 1 meter zijn). Gtz HT Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2004 Dat komt niet zo zeer door de plaatsing van de luidsprekers tov de computer. Het ligt meer aan de plaatsing aan de elektronica, eventuele bedrading (IDE kabel) en printplaten. Iha onstaan dat soort geluiden door overspraak, elektromagnetische straling. Overigens, het bewegen van de muis is ook vaak hoorbaar in de luidsprekers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2004 [quote:f00a9c78d6="Hans.Vosman"]Dat komt niet zo zeer door de plaatsing van de luidsprekers tov de computer. Het ligt meer aan de plaatsing aan de elektronica, eventuele bedrading (IDE kabel) en printplaten. Iha onstaan dat soort geluiden door overspraak, elektromagnetische straling. Overigens, het bewegen van de muis is ook vaak hoorbaar in de luidsprekers.[/quote:f00a9c78d6]Maakt dit verder dan wat uit? Kunnen speakers hierdoor kapot gaan? Kan het geluid ook na verloop van tijd harder worden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2004 het lijkt me niet dat je speakers er kapot van zullen gaan, hoe je HD's echter reageren op de sterke spoel/magneet in je sub daar zou ik meer overin zitten. normaal gesproken is alles vaak wel redelijk magnetisch afgesloten, echter als je dingen als een casewindow bijvoorbeeld hebt, dan creeer je alweer een extra ''opening'' om de straling naar buiten te laten ( je kast isoleerd ook enigzins electromagnetische stralen) plexiglas van een window doet dit alles behalve.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 [quote:ae2e4f88ec="turbulence"]het lijkt me niet dat je speakers er kapot van zullen gaan, hoe je HD's echter reageren op de sterke spoel/magneet in je sub daar zou ik meer overin zitten. normaal gesproken is alles vaak wel redelijk magnetisch afgesloten, echter als je dingen als een casewindow bijvoorbeeld hebt, dan creeer je alweer een extra ''opening'' om de straling naar buiten te laten ( je kast isoleerd ook enigzins electromagnetische stralen) plexiglas van een window doet dit alles behalve..[/quote:ae2e4f88ec] als je leest, staat zn subwoofer 2 meter van pc af, dan moet die straling totaal afgeschermd zijn lijkt me, die brom komt denk ik van interferentie IN de pc kast, ik hoor ook soms een lichte piep als ik scroll, in de kast (mosfets/spoelen) en door mn speakers heel iets (komt dus door mijn mosfets/spoelen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 het geeft hetzelfde effect als een magneet op je hdd leggen, ik zou ervoor zorgen dat je sub wat verder weg staat. Dan heb je er minder last van... en beter voor alle 2 :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Ik heb dit geluid alleen als de subwoofer aan staat, en het geluid komt toch echt uit de woofers zelf! De kabel is niet langer dan 2.5 meter dus veel verder weg kan ik hem niet zetten. Overigens wegen de magneten in de subwoofer als ik mij niet vergis beide 1 kg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Hmm, zelf denk ik dat de oorzaak in de computer zit en niet erbuiten. Het lijkt me interferentie via elektronica, printbanen en bedrading. Dus verder weg van de subwoofer lijkt me niet de oplossing. Zolang het niveau laag is, zal het niet schadelijk zijn. Het belast de luidspreker alleen wat meer. Heel soms is de versterker in de subwoofer onvoldoende ontstoord of gewoon instabiel. Ik zie daarvoor niet direct een oplossing. Wat betreft de storing zijn er 2 variaties: 1. Interferentie (intern of extern) 2. Storing op de signaalleiding. Ingeval van 2 kan kan er extra gefilterd worden wanneer de frequenties niet in het weer te geven gebied zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 misschien als je hdd leest/schrijft dat het iets stroom trekt waardoor de soundkaart iets binvloed wordt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Ik heb bij mijn systeem de volumes eens flink opgedraaid. Ik hoor door de subwoofer een soort gebonk wanneer de harde schijf wordt gelezen. Ik zal dat geluid met muziek erbij niet horen want dat speel ik op een veel lager volume af. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 bij hardtrance zou et wel gaan van kaboemboemboem op standje 10 :P zon aan zn naam te zien (bij NoepZor iig wel, tot onvrede van de huisvrouwen :P) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 [quote:8575a2414b="Hans.Vosman"]Ik heb bij mijn systeem de volumes eens flink opgedraaid. Ik hoor door de subwoofer een soort gebonk wanneer de harde schijf wordt gelezen. Ik zal dat geluid met muziek erbij niet horen want dat speel ik op een veel lager volume af.[/quote:8575a2414b]Dit geluid is altijd even hard, dus ook als ik hem helemaal opendraai. Tijdens 3Dmark05 hoor ik ook een gezoem uit de satteliet speakers. De soundcard is onboard (SoundStorm), mn voeding is een Tagan 480watt dus die moet voldoende en stabiel zijn. Dus ik snap het eigenlijk niet... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 [quote:61dae0172e="HardTrance"]Dit geluid is altijd even hard ...[/quote:61dae0172e]BIj mij zat de regelaar op de subwoofer kast zelf. Is dat bij jouw ook het geval? Het is wel een belangrijk detail omdat het een indicatie is hoe het signaal je systeem bereikt. Wanneer het via de audiokabel komt dan heeft zo'n regelaar op de box daar invloed op. Zo niet, dan lijkt het toch op instraling of een storingssignaal dat niet gevoelig is voor de regelaar. Ik neem ook aan dat de subwoofer een eigen netvoeding heeft? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Jups, de subwoofer heeft een eigen stroomaansluiting. Ja er zit een THX (bass niveau) regelaar achter op de sub. Als ik deze op het maximum zet hoor ik het geluid harder dan wanneer ik deze op het minimum zet. Als ik het volume van de geuilds kaart hoger draai maakt dit echter geen verschil. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen