Ga naar inhoud

PC start niet: hulp gevraagd!


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Zoals altijd; van de 1 op het andere moment wil de PC niet meer starten. 's morgens nog lekker gespeeld. 's avonds gebuert er dit: Power on Herkent video kaart en loopt alle hardware na en vind die. Normaal kreeg ik vervolgens een melding dat RAID oid niet gevonden werd omdat het BIOS niet was installed. Aangezien ik RAID niet gebruik (1 HD) was dit geen probleem. De PC starte overigens gewoon verder. Nu echter krijg ik een andere melding ongeveer op dat punt, nmlk: SATA378 TX2 plus (tm) Bios 1.00.0.23 2002-2005 bla bla BIOS is not installed WARNING: the bios does not find proper hardware configuration. Please check system again. Ik heb voor de zekerheid een andere videokaart ingezte (aangezien die ook BIOS hebben ) zonder resultaat. Ik vermoed nu een HD probleem en wil windows herstellen, maar: zit ik op de goede weg? Of molesteer ik dan m'n systeem helemaal? Goede suggesties zeer welkom!!!!!!
Link naar reactie
Op het mb bevind zich meestal een jumper met de naam: jbat1. Als je deze jumper van pin 1-2 naar pin 2-3 verplaast, en dan weer terug zet naar 1-2, dan is de bios gereset. Vergeet niet de voedingskabel van de voeding los te halen. Maar precies zoals sdh zegt, zoek het even op in je mb boekje. Het zal zeer waarschijnlijk staan onder cmos clear
Link naar reactie
natuurlijk kan dat, maar je kan het toch ook zelf proberen ? Als de schijf in ntfs formaat is dan moet je nftsdos gebruiken dan kan je erbij. Effe aangenomen dat de schijf te lezen is. Hoe weet je dat ie kaduuk is ? Je moet bij de maker van je hd de diagnostic tools downloaden en draaien, dan weet je precies of het een hardware probleem is.
Link naar reactie
[quote:f80c259d0e="taco78"]of alle stroom eruit en de battery ff [b:f80c259d0e]op zn kop[/b:f80c259d0e] in de houder en een minuutje wachten, de battery er weer goed in doen en de PSU stekker weer in de moederbord doen en klaar is kees[/quote:f80c259d0e]Is dat wel zo'n gezond idee? Kun je volgens mij wel wat interne beveiligings diodes mee opblazen in je CMOS chippie. En anders is je batterij volgens mij wel zeer snel leeg.
Link naar reactie
[quote:00e895e2a8="Wim Sturkenboom"][quote:00e895e2a8="taco78"]of alle stroom eruit en de battery ff [b:00e895e2a8]op zn kop[/b:00e895e2a8] in de houder en een minuutje wachten, de battery er weer goed in doen en de PSU stekker weer in de moederbord doen en klaar is kees[/quote:00e895e2a8]Is dat wel zo'n gezond idee? Kun je volgens mij wel wat interne beveiligings diodes mee opblazen in je CMOS chippie. En anders is je batterij volgens mij wel zeer snel leeg.[/quote:00e895e2a8] Ik werk bij asus en daar doen ze het ook altijd (standaard instructie).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...