Ga naar inhoud

Hoe warm mag een harde schijf worden


Aanbevolen berichten

60 is het maximum volgens mij, zitten er twee schijven boven elkaar? ik heb zelf ook last gehad van hoge temps heb toen mn floppie drive eruit gehaald en daar 1 HDD gemonteerd en aan de andere kast een casefan gemonteerd die tussen de twee schijven heen blaast en de warme lucht word tussen de gat van waar de floppy drive zat er uit geblazen en de HDD zijn nu 40 graden :lol: ,
Link naar reactie
Ik heb gelezen dat voor Maxtor 55 zelfs het maximum is, maar dat is voor een Seagate natuurlijk niet relevant. Mijn HDD's zaten eerst ook ongeventileerd boven op elkaar (echt tegen elkaar) en de ene werd toen 67 en de andere 58 (op die van 67 draait het OS) ik heb toen mijn harde schijven mbv een bracket beide in een 5.25 inch bay geplaatst, met 1 ertussen en daar mbv een zelfgemaakt stukje metaal een casefan horizontaal tussen geplaatst. De temperaturen zijn nu gedaald naar 27 en 20 graden!! Het plaatsen van een fannetje is dus ten zeerste aan te raden! Succes ermee
Link naar reactie
Probleem met de temps van harde schijven is dat je pas merkt dat ze te hoog zijn als je schijf het begeeft. In de temp sensors van een harde schijf heb ik geen cent meer vertrouwen dan in die op een moederbord, dat betekent dat ze er best 10 of 20 graden naast kunnen zitten. Je moet zorgen dat je geen "blok" schijven hebt die tegen elkaar zitten zonder tussenruimte. Dat is namelijk een ramp voor de warmte afvoer. Verder kun je je vingers gebruiken om een idee te krijgen van de temp - niet de electronica aanraken btw!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...