anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Delen Geplaatst: 4 september 2004 Ik heb een seagate 160 GB schijf , en de temp is op het ogenblik 60 graden , is dat niet beetje hoog? en hoe warm mag een harde schijf eigenlijk worden voordat hij naar de eeuwige harde schijf velden kan verhuizen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Hoe zie je dat ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 [quote:f2529c666c="Sorella"]Hoe zie je dat ?[/quote:f2529c666c] Ik gebruik Everest home edition, en daar staat mobo, cpu en HD temps, HD is beetje hoog volgens mij :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Zoek maar is rond op het forum... wedden dat je het antwoord en de bijbehorende oplossingen zult vinden :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 60 is het maximum volgens mij, zitten er twee schijven boven elkaar? ik heb zelf ook last gehad van hoge temps heb toen mn floppie drive eruit gehaald en daar 1 HDD gemonteerd en aan de andere kast een casefan gemonteerd die tussen de twee schijven heen blaast en de warme lucht word tussen de gat van waar de floppy drive zat er uit geblazen en de HDD zijn nu 40 graden :lol: , Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 60 graden is toch het maximum en niet bevoordelijk voor de levensduur. Als ik jouw was zou ik er een casefan bij plaatsen om de temperatuur omlaag te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Ik heb gelezen dat voor Maxtor 55 zelfs het maximum is, maar dat is voor een Seagate natuurlijk niet relevant. Mijn HDD's zaten eerst ook ongeventileerd boven op elkaar (echt tegen elkaar) en de ene werd toen 67 en de andere 58 (op die van 67 draait het OS) ik heb toen mijn harde schijven mbv een bracket beide in een 5.25 inch bay geplaatst, met 1 ertussen en daar mbv een zelfgemaakt stukje metaal een casefan horizontaal tussen geplaatst. De temperaturen zijn nu gedaald naar 27 en 20 graden!! Het plaatsen van een fannetje is dus ten zeerste aan te raden! Succes ermee Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Bedankt voor de reacties , is wel beetje heet dus. ga van de week maar even koeler installeren :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Bij mij hebben ze het 29* graden warm met een fluisterstille cooler die voor het HD rack zijn windje blaast, lijkt me lekker zo. Rack bevat 2x SA 80GB seagate en 1x ATA seagate 160GB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 beide 25 - 30 graden met fan ervoor en ruimte ertussen maxtor diamondmax plus 9 120gb en 160gb model Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 stoppen jullie ze in een koelkast ofzo? kidding :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Ok, als we dan toch temps posten :P Mijn IBM is ongekoeld 35 graden en stressed 45. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 Zullen we het bij harde-schijven houden? (dus geen koelkasten en andere systeemtemps) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2004 [quote:5310510b1b="E gozeling"]Zullen we het bij harde-schijven houden? (dus geen koelkasten en andere systeemtemps)[/quote:5310510b1b] pfffffffff was maar een grapje hoor of zitten we hier in een bejaarde forum :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 Ik heb ook alleen mn temp van de hdd gepost. (en ik meen dat iedereen dat deed) Nu heeft de ts tenminste wat vergelijkingsmateriaal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 Probleem met de temps van harde schijven is dat je pas merkt dat ze te hoog zijn als je schijf het begeeft. In de temp sensors van een harde schijf heb ik geen cent meer vertrouwen dan in die op een moederbord, dat betekent dat ze er best 10 of 20 graden naast kunnen zitten. Je moet zorgen dat je geen "blok" schijven hebt die tegen elkaar zitten zonder tussenruimte. Dat is namelijk een ramp voor de warmte afvoer. Verder kun je je vingers gebruiken om een idee te krijgen van de temp - niet de electronica aanraken btw! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen