Ga naar inhoud

Hp Laserjet 4 Geheugen uitbreiden


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds enkele dagen een (2e handse) Hp Laserjet 4 gekocht. Nu zit daar maar 2 mb geheugen in. Ik wou die uitbreiden. Ik had gehoord dat daar Edo-rams in moeten, alles past maar de printer geeft een fout weer: SIMM RAM parity error. Wanneer ik het eruithaal en dan opnieuw opstart, dan heb ik geen problemen. Ik heb al meerdere EDO-ram's geprobeerd. Allemaal zelfde foutmelding, ook op de verschillende sloten. Kan iemand mij helpen? bedankt! Pieter
Link naar reactie
[quote:e0ebd0f6be="adecois"]Het komt erop neer dat de architectuur van de gebruikte geheugenmodule niet beantwoordt aan de eisen van het apparaat. Ik heb hetzelfde gedaan met een laserprinter van Brother, die moest een SIMM72 module hebben, en toevallig had ik die nog, en het werkt, nu heeft die printer 10 MB.[/quote:e0ebd0f6be] ha ok, 'k zal eens naar de computerboer gaan :) is dat eigenlijk belangrijk het geheugen van de printer? enkel voor grote printopdrachten dan?
Link naar reactie
[quote:c1abb2f5af="adecois"]Alleen voor hééél grote opdrachten. Ik heb het alleen gedaan om te zien of het ging en anders was die geheugenmodule ook maar onder het stof blijven liggen.[/quote:c1abb2f5af] ja misschien, maar 2 mb is toch niet zo groot hé! als ik iets afprint voor school ofzo... . Ik ben net naar computerleverancier geweest en hij zei dat dat speciale RAM's moesten zijn van HP zelf, en dat dat veel ging kosten, hij had het over een paar 100 euro's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...