anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 Hallo, ik heb sinds enkele dagen een (2e handse) Hp Laserjet 4 gekocht. Nu zit daar maar 2 mb geheugen in. Ik wou die uitbreiden. Ik had gehoord dat daar Edo-rams in moeten, alles past maar de printer geeft een fout weer: SIMM RAM parity error. Wanneer ik het eruithaal en dan opnieuw opstart, dan heb ik geen problemen. Ik heb al meerdere EDO-ram's geprobeerd. Allemaal zelfde foutmelding, ook op de verschillende sloten. Kan iemand mij helpen? bedankt! Pieter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 Je hebt Pariteits gegeugen nodig en misschien moeten ze allemaal van hetzelfde zijn, dus boekje downen en rtfm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 er kan maximaal 64mb geheugen in. geen edoram Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 [quote:2dbcee71d2="Bosje"]Je hebt Pariteits gegeugen nodig en misschien moeten ze allemaal van hetzelfde zijn, dus boekje downen en rtfm[/quote:2dbcee71d2] kan je even uitleggen wat zo'n pariteits geheugen is? ik vind die manual niet op het internet :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Het komt erop neer dat de architectuur van de gebruikte geheugenmodule niet beantwoordt aan de eisen van het apparaat. Ik heb hetzelfde gedaan met een laserprinter van Brother, die moest een SIMM72 module hebben, en toevallig had ik die nog, en het werkt, nu heeft die printer 10 MB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 [quote:e0ebd0f6be="adecois"]Het komt erop neer dat de architectuur van de gebruikte geheugenmodule niet beantwoordt aan de eisen van het apparaat. Ik heb hetzelfde gedaan met een laserprinter van Brother, die moest een SIMM72 module hebben, en toevallig had ik die nog, en het werkt, nu heeft die printer 10 MB.[/quote:e0ebd0f6be] ha ok, 'k zal eens naar de computerboer gaan :) is dat eigenlijk belangrijk het geheugen van de printer? enkel voor grote printopdrachten dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 Alleen voor hééél grote opdrachten. Ik heb het alleen gedaan om te zien of het ging en anders was die geheugenmodule ook maar onder het stof blijven liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 [quote:c1abb2f5af="adecois"]Alleen voor hééél grote opdrachten. Ik heb het alleen gedaan om te zien of het ging en anders was die geheugenmodule ook maar onder het stof blijven liggen.[/quote:c1abb2f5af] ja misschien, maar 2 mb is toch niet zo groot hé! als ik iets afprint voor school ofzo... . Ik ben net naar computerleverancier geweest en hij zei dat dat speciale RAM's moesten zijn van HP zelf, en dat dat veel ging kosten, hij had het over een paar 100 euro's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 1 A4 blad tekst is ± 4kB. Als ge tekeningen of foto's gaat printen wordt het een ander verhaal, dan kan het in de MB lopen. Maar de pc houdt dat in 't oog en vult het printergeheugen bij naarmate de opdracht voortschrijdt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen