Ga naar inhoud

Software Agfa scanner type SnapScan Touch (USB)


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende probleem: ben in het bezit van een scanner Agfa SnapScan Touch (USB). op de site van Agfa Nederland staat een driver pagina waarop ik het volgende kan binnenhalen: 2.0.0.9 - Touch .exe 10,5 MB EN. Mijn besturingsprogramma is Windows XP Prof. Helaas lukt het mij niet om de scanner te activeren wat ik ook probeer. Bevat dit programmaatje wel de juiste drivers voor Windows XP Prof. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote="n.bavelaar"]Wie kan mij helpen met het volgende probleem: ben in het bezit van een scanner Agfa SnapScan Touch (USB). op de site van Agfa Nederland staat een driver pagina waarop ik het volgende kan binnenhalen: 2.0.0.9 - Touch .exe 10,5 MB EN. Mijn besturingsprogramma is Windows XP Prof. Helaas lukt het mij niet om de scanner te activeren wat ik ook probeer. Bevat dit programmaatje wel de juiste drivers voor Windows XP Prof. Wie kan mij helpen? Ik krijg geen foutmeldingen het enigste wat ik te zien krijg is als ik de scanner wil activeren uw scanner staat niet aangesloten of u moet uw scanner aanzetten. Maar zo bijdehand zijn we zelf wel
Link naar reactie
deinstalleer alles wat met de scanner te maken heeft. (ps heb je de juiste USB drivers geladen en staat ie enabled in BIOS ?) Als win wil booten dan boot je ook, dus drivers grondig verwijderen, desnoods ook in apparaten de usb root weggooien. WIn herkend hem wel weer. Daarna scanner installeren volgens boekje, meestal eerst software installeren die aangeeft wanneer je de scanner moet aansluiten.
Link naar reactie
:cry: Reactie op mijn probleem met de Agfa scanner De firma Digi Care die de belangen van Agfa vertegenwoordigd in Nederland (het is een Belgische firma) stuurde mij al een tijdje geleden de volgende instructie: Een oplossing voor uw probleem. Eerst gaat u de scanner van uw computer koppelen. Dan de computer herstarten. Dan doet u het volgende: Start -> instellingen -> configuratiescherm -> software Daar ziet u alle software die op uw computer is geïnstalleerd. Ook de software voor uw scanner, fotolook & fotosnap of Scanwise of Photowise. Deze gaat u verwijderen. Als dat gebeurd is sluit u alle vensters. Nu doet u het volgende : Start -> zoeken -> bestanden en mappen Bij naam typt u: *agfa*.* U zorgt ervoor dat u zoekt op de harde schijf (c:) Al de gevonden bestanden en mappen selecteren en verwijderen. Als dat gebeurd is weer alle vensters sluiten en de computer herstarten. Nu gaat u de software installeren. Als dat allemaal is gebeurd gaat u weer de computer herstarten. (OPGELET: De scanner nog NIET aansluiten) Nu de computer is opgestart en alle software is geïnstalleerd kunt u de hardware doen. U zet de computer volledig uit. Sluit de scanner aan en zet hem aan. Wacht tot scanner is gekalibreerd. Zet nu de computer aan. De computer moet normaal zeggen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, en de scanner installeren. Alles is nu gedaan, u kan proberen. Indien er nog problemen zijn aarzel dan niet om ons te contacteren. (dat heb ik vele malen hierna gedaan, maar ik heb nooit meer een reactie van deze firma gehad) Met vriendelijke groeten, Digi Care – Support Alles pricies zo gedaan maar het werkt het nog steeds niet. Ook in de BIOS gekeken alles wat met USB te maken heeft staat op enable Mijn vraag is, wil iemand dit bestand eens van de Agfa site downloaden en bekijken of het bestand wel XP drivers bevat?
Link naar reactie
Mogelijk zit een oudere twain driver je dwars. Ga naar de c: Windows folder/twain. Verwijder daar alles wat naar twain drivers verwijst. Herinstalleer de Agfa driver software en sluit hierna de scanner aan. P.S. indien je een webcam hebt, dien je hierna zijn soft terug te installeren, vermits twain drivers hier ook voor gebruikt worden.
Link naar reactie
Ik ben nog wat vergeten. In het verhaal van Digi Care staat nadat alle software is geinstalleerd je de computer moet uitzetten. Sluit vervolgens de scanner aan en zet hem aan. Wacht tot de scanner gekalibreerd is.Dat kalibreren wat is dat? Volgens mij doet de scanner dit pas als je hem met de software aanstuurt en eerder niet. Je kan wachten tot je een ons weegt maar er gebeurd echt niets. Als ik dan de PC aanzet en de scanner wil activeren krijg ik de melding dat ik mijn scanner moet aanzetten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb ook een agfa scanner usb. haal de usb kabel uit de usb poort van je pc . trek ook de adapter uit de muur/stopcontact. deinstall alle software van agfa ook uit het register. start de pc op en install eerst de software van de cdrom van de scanner. zet dan de usb kabel in de pc en zet de scanner onderstroom. windows zegt dan hee nieuwe hardware gevonden ik installeer eff een driver. maar je gaat naar hardware detectie . scan je pc op nieuwe hardware . dan wordt er gevonden de scanner . als het goed gaat vraagt de scanner dan om een driver en die staat op de cdrom. die moet je installeren. dan pas upgrade
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...