Ga naar inhoud

Zelf externe harde schrijf maken


Aanbevolen berichten

ik wil graag zelf een externe harde schrijf "maken", omdat dit mij veel goedkoper lijkt en mijn harde schrijf in mijn laptop is op dit moment veel te klein Daarvoor wil ik dit kopen: *Hitachi Deskstar 7K250 160 GB, 7200 rpm, 8MB, UDMA100 *USB V2.0 Externe 3,5'' HDD behuizing (versie 1.1 compatible) via: http://www.chicon.nl Nu wil ik graag het volgende weten: *Is dit compatible met elkaar? *Moet ik nog meer kopen? *Werkt het een beetje makkelijk, snel en plug-and-play? *Is opzich de harde schrijf keuze wel goed of kan ik beter kijken naar een andere? *zijn er verder nog dingen die ik zal moeten weten? Ik heb al gezocht op dit forum maar kon nergens wat vinden over dit onderwerp [b:89bbc219f2]Alvast bedankt[/b:89bbc219f2] Plakband
Link naar reactie
[quote:6c4caa7de0="Plakband"]Daarvoor wil ik dit kopen: *Hitachi Deskstar 7K250 160 GB, 7200 rpm, 8MB, UDMA100 *USB V2.0 Externe 3,5'' HDD behuizing (versie 1.1 compatible) [/quote:6c4caa7de0] Is dat wel inclusief voeding adapter? [quote:6c4caa7de0="Plakband"]*Werkt het een beetje makkelijk, snel en plug-and-play? [/quote:6c4caa7de0] Ja. Het is mogelijk de externe USB2 harde schijf in te pluggen, terwijl je laptop aan staat. Om de externe USB2 harde schijf in Windows XP los te koppelen terwijl de laptop nog aan staat, is het nodig eerst te dubbel klikken op de icoon in de systeem tray Hardware veilig verwijderen. Nadat je externe harde schijf is geselecteerd, en een klik op Stoppen en OK. Op gathering.tweakers is een discussie over [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/850936/0]USB Externe behuizing voor IDE HDD[/url]
Link naar reactie
Dit model heeft volgens mij geen actieve koeling, alleen koelribben. Betekent dan bij langdurig gebruik de (plastic) behuizing wel flink warm kan worden, en dat is toch wel een nadeel. Als het is om zo nu en dan een (half) uurtje of zo aan te sluiten is dit inderdaad ideaal. Kun je zo op elke USB (liefst wel 2.0) aan te sluiten.
Link naar reactie
[quote:eceec95a08="Binary"] Dit model heeft volgens mij geen actieve koeling, alleen koelribben. Betekent dan bij langdurig gebruik de (plastic) behuizing wel flink warm kan worden, en dat is toch wel een nadeel. [/quote:eceec95a08] Ten opzichte van wat? Ik heb zelf hier een externe WDC- en een externe Maxtor harde schijf. (Dus geen losse HDD behuizingen.) Bij mij staat die externe Maxtor boven die externe WDC. Dat zou toch moeten kunnen.
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor behuizing je gebruikt voor die schijven. Misschien met een ventilator? Het bovenstaande model is van vrij dun plastic, en ik zou het zelf niet lang aan willen laten staan. Een collega heeft zo'n ding en hij wordt echt behoorlijk heet. Best mogelijk dat hij niet smelt hoor. Maar een actieve koeling zou volgens mij geen overbodige luxe zijn als je zo'n ding constant hebt aangesloten.
Link naar reactie
[quote:a41a59a02d="Binary"]Ik weet niet wat voor behuizing je gebruikt voor die schijven. Misschien met een ventilator? [/quote:a41a59a02d] Ik heb [url=http://www.maxstore.com/product.asp?sku=2455297]deze[/url] en [url=http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=44]deze.[/url] Maar omdat deze duurder zijn dan een losse HDD behuizing + harde schijf, zou dat wel kunnen. [quote:a41a59a02d="Binary"]Een collega heeft zo'n ding en hij wordt echt behoorlijk heet.[/quote:a41a59a02d] Bedoel als deze alleen draait, of als deze echt wordt belast. Zoals bestanden naar de externe harde schijf kopiëren.
Link naar reactie
Maar dan hebben we het ook wel direct over een prijsverschil, natuurlijk. Mijn collega heeft deze voor zo'n € 30.-- bij Norrod gekocht (staat nu bij hun voor € 47.50: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=3&sel=216&type=82). Ik heb zo'n vermoeden dat die behuizingen van jou actieve koeling zal hebben. Zodra je dat goedkope ding aansluit, dan wordt hij al warm. Ik heb hem niet echt getest, maar hij laat hem ook niet langer dan nodig aangesloten. En daar is hij dan ook best geschikt voor: zo nu en dan bestanden overzetten. Zo'n beetje hetzelfde als een USB-stick, maar dan groter.
Link naar reactie
mmh dat is minder fijn om te horen want ik wil hem gebruiken voor vast gebruik, Dus voor mijn films, muziek en games! Maar loop ik dan een risico als ik dat op deze manier ga doen (Behuizing+HDD)! Het is wel een aluminium behuizing dus smelting zal niet zo heel snel gevaar lopen! Wordt die veel warmer dan een gewone HDD in een computer want hij ligt wel open dus de warmte kan veel sneller weg komen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...