Ga naar inhoud

aanlopende naaimachine


Aanbevolen berichten

of je fans zijn aan et verslijten, had een maat van me ook, ding klonk als een accelererende F1 wagen :P tikte je tegen de kast begon die overnieuw :P oftewel dr zat nog een versnellingsbak in ook ;) Probeer de fans eens te smeren met een beetje kruipolie oid, dit doe je door het stickertje iets los te maken en wat olie in het gaatje doen.
Link naar reactie
speel toch maar even zeker en backup al je eigen gegevens: als het getik van je harde schijf komt, is het een teken dat die aan het overlijden is. Maar zoals het verhaal nu gaat zou het wel eens een fan kunnen zijn: vijs je kast open, druk met je vinger EVEN (enkele seconden) op elke fan die je maar zien kan (in het midden drukken, niet op de rotorblaadjes!) en kijk of het geluid stopt. 'k Heb ook ooit eens een fan gehad die het af en toe niet meer deed en die ik soms terug hoorde 'opstarten'. Als je het geluid bepaalde momenten niet hoort: direct gaan kijken of er geen fan stil staat. Dan heb je namelijk de boosdoener. Die dan gewoon vervangen.
Link naar reactie
[quote:ca9d956352="Stu III"]update : inmiddels ben ik erachter gekomen dat het mijn GeForce FX5600 AGP8X 256 Mb DDR DVI TV out Vivo VGA is; er lag zelfs een stukje fan op de printplaat eronder.[/quote:ca9d956352]Lijkt me een gevalletje van garantie. Kan best zijn dat dat gewoon een nieuwe fan betekent, maarre dat moet dus eigenlijk je leverancier betalen.
Link naar reactie
Inderdaad iets dergelijks, voor minder (iets van 10 euro) moet je ook wat geschikts kunnen vinden. Gaat er een beetje om wat je kan plaatsen. Ik ben niet bekend met die videokaart. Als er een mooie metalen koelplaat opzit, dan heb je wat meer nogelijkheden, dan wanneer de ventilator min of meer op de chip geplakt zit, (vrijwel) zonder koellichaam.
Link naar reactie
Bij mijn mobo staat op de bijbehorende cd een prog, dat o.a. fan, 12 volt en 5 volt in de gaten houdt. Omdat ik een soortgelijk geluid hoorde als je omschrijft, en niets kon vinden, heb ik dat prog maar weer eens geïnstalleerd. Bingo ! de 5 volt te laag ! Na een paar minuten ging die spanning terug naar boven de minimum grens en was 't geluid ook weg. Volgens de computer bouwer kan het heel goed het begin van 't einde van de voeding zijn. BertP
Link naar reactie
Te kleine voeding was ook mijn gedachte, maar zonder noemenswaardige bij-bouwsels kan de voeding niet te klein worden. De bouwer kent deze comp op z'n duimpje, hij heeft er tientallen zoals de mijne samengesteld en in onderhoud bij bedrijven. Maar,dat artikel ga ik toch opzoeken en (nog eens) lezen. BertP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...