Ga naar inhoud

Laptop doet vreemd aan het lichtnet


Aanbevolen berichten

Als m'n laptop op de accu draait doet ie het goed, zodra ik hem dan ook in het stopcontact doe met de adapter, dan maakt de laptop beetje van die piep geluiden, en springt het beeld soms een beetje en dan wordt het beeld wat feller of minder fel. En ook als ik de accu er uit haal, dan boot de laptop wel met de adapter, maar daarna valt hij uit. Het gaat hier om een hp 4150, p2 266. Accu is goed. Adapter is van een Tulip (zou dit de oorzaak zijn?) Het voltage wat de tulip geeft is volgens mij wel goed. Oh ja en als ik de accu op laat (met laptop uit) dan duurt het opladen maar iets van een uur, en dan kan ik weer twee uren de laptop gebruiken, dat is lekker snel, maar wel erg snel, zou de adapter te veel stroom leveren dan? En een laptop hoort het dus toch ook te doen, zonder accu, met adapter?
Link naar reactie
Kan zijn dat dat te laag is. Maar trek niet te gauw een conclusie. Allereerst: Is dit de adapter die er origineel bijhoort? En heeft hij het aanvankelijk wel goed gedaan? Dat is wel de kardinale vraag. Dat de capaciteit van de accu hoger is dan het vermogen van de adapter hoeft op zich niets te betekenen. Een autoaccu heeft ook een hogere capaciteit dan wat met het vermogen van de dynamo overeenkomt. Best mogelijk dat die adapter het wel kan trekken. Maarrrr. . . . Het grote verschil tussen accu en adapter, daarmee vertel ik niets nieuws, is dat een accu altijd een rimpelvrije stroom levert, en een adapter dat zo goed mogelijk doet als alles in orde is, dus geen defecte afvlakcondensatoren en een goed werkende stabilisatie. Houd dus ook rekening met de mogelijkheid van een defect daarin.
Link naar reactie
Kijk eens naar de spec's van de orginele adapter. Als je dan een vergelijk makt en de adapter die je nu gebruikte voor alle spanningen voldoende stroom kan leveren zou er niet aan de hand moeten zijn. Vaak als de adapter niet voldoende stroom levert wordt hij ook veel warmer dan normaal hoe koeler hij blijft hoe meer reserve hij (meestal) heeft. maar het is natuurlijk verkeerde zuinigheid te besparen op een adapter voor een part Euro heb je een orginele en dan heb je ook geen gedonder als er iets verkeerd gaat i.v.m garantie.
Link naar reactie
[quote:d6f69c89cc="Koos Riem"][quote:d6f69c89cc="J. de Boer"]In dat geval lijkt het me inderdaad heel aannemelijk dat die adapter te zwak is.[/quote:d6f69c89cc] Ik zou maar rap een passende voeding aanschaffen dat is echt het hele euvel. De voedingsspaning stort gewoon in elkaar. Vandaar de rare verschijnselen Koos[/quote:d6f69c89cc] Je bedoelt met voeding, echt de interne voeding? Maar dan zou het toch ook problemen moeten geven met de accu er in, en dat doet het niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...