Ga naar inhoud

Windows op externe hardeschijf


Aanbevolen berichten

[quote:e267bcdc82="SVHC1"]kan je op een externe harddisk (Maxtor Personal Storage 5000DV (160 GB) ook je besturingssysteem zetten?? zonder dat je een andere hardeschijf nodig hebt?? [/quote:e267bcdc82] Je bedoelt dat je dus wilt kunnen opstarten vanaf een externe harddisk. Als het om onboard USB2 en/of FireWire aansluiting gaat, kan dat alleen als de BIOS van het moerderbord dit ondersteunt. Als je een PCI USB2 en/of FireWire kaart hebt, kan dit alleen wanneer deze kaart een eigen BIOS heeft.
Link naar reactie
[quote:27061d3963="SVHC1"]Zou dat kunnen lukken met het volgende moederbord? Asus P4P800-E Deluxe [/quote:27061d3963] Moet je in de handleiding van dat moederbord kijken. Als je in het Boot Menu van je BIOS de boot device priority kunt wijzigen (1st Boot Device op USB zetten), moet ie lukken denk ik.
Link naar reactie
[quote:45b7aee93e="Venzent"][quote:45b7aee93e="double_V"] Je zal dus gebruik moeten gaan maken van een boot-floppy.[/quote:45b7aee93e] Hoeft niet, tegenwoordig ondersteunen steeds meer mobo's het booten van USB.[/quote:45b7aee93e] tsja, ben nog van het oude stempel.. :wink: Maar idd als je mobo de mogelijkheid biedt om van USB te booten, is dat wel zo makkelijk
Link naar reactie
[quote:92f99058a9="Obi-wan-kenobi"][quote:92f99058a9="SVHC1"]Zou dat kunnen lukken met het volgende moederbord? Asus P4P800-E Deluxe [/quote:92f99058a9] Moet je in de handleiding van dat moederbord kijken. Als je in het Boot Menu van je BIOS de boot device priority kunt wijzigen (1st Boot Device op USB zetten), moet ie lukken denk ik.[/quote:92f99058a9] Ik heb de pdf van die Asus P4P800-E Deluxe gedownload. Daar staat in 4.6 Bootmenu > Boot Settings [code:1:92f99058a9] Boot Device Priority Removable Drivers Boot Setting Configuration Security [/code:1:92f99058a9] Als het opstarten van een externe USB2 harddisk mogelijk zou zijn, zou die daar bij moeten staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...