Ga naar inhoud

netwerk van xp naar 98


Aanbevolen berichten

hallo. Misschien is deze vraag al eens gevraagt, maar ik heb niets gevonden. Morgen gaan wij onze winXP PC formateren, en ik moet zo'n 4 gig aan dingen backuppen. Dat past niet allemaal op een paar cd'tjes dus wij willen ons netwerk met een 98 PC opnieuw instellen. Dit lukt echter niet, Als ik bij XP de wizzard op start gaat alles goed, al vraagt hij over veel internet instellingen, die helemaal niet belangrijk zijn. Daarna moet ik een disscette maken en deze op alle andere pc in het netwerk instaleren. Dat doe ik ook. Alleen na de instalatie op de win98 PC geeft de PC an dat het niet voltooit is, en ik kan alleen maar annuleren doen, zonder enige fout uitleg er bij. Volgensmij is het probleem dat de disscette van winXP is en niet van win98. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?? Is er een netwerk disscette voor een netwerk tussen 2 verschillende besturingssystemen?? ja toch?? R PS aan de moderators, ik zie dat ik het verkeerd heb geplaatst(moest naar 'Netwerk instalaties, instaleren' of 'anders')
Link naar reactie
heb je dat netwerk aangesloten met een router ertusssen of heb je ze rechtstreeks aan elkaar geknupt? als je ze met een router ertussen hebt aangesloten moet je het volgende proberen: 1. Deze computer--> configuratiescherm-->netwerk 2. controleer of het TCP/IP protool geinstaleerd is, als dit niet het geval is druk je op toevoegen-->protocol-->microsoft--> TCP/IP, en dan op OK. 3. controleer of je de service bestands- en printerdeling hebt geinstalleerd, is dit niet het geval-->toevoegen-->service-->bestands en printerdeling voor microsoft netwerken. succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...