Ga naar inhoud

pc100 of pc133 sd-ram geheugen


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben mijn oude computer een beetje aan het upgraden. Nou wil ik extra intern geheugen in het vrije 3e dimm-slot. In het 1e en 2e slot zit pc100 geheugen van 64mb per stuk. In het derde slot wil ik een bankje van 128mb plaatsen, maar moet dit persee pc100 zijn of mag dat ook pc133 zijn??? pc133 is namelijk wat goedkoper... alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:2553169058="runnerf"]hallo, ik ben mijn oude computer een beetje aan het upgraden. Nou wil ik extra intern geheugen in het vrije 3e dimm-slot. In het 1e en 2e slot zit pc100 geheugen van 64mb per stuk. In het derde slot wil ik een bankje van 128mb plaatsen, maar moet dit persee pc100 zijn of mag dat ook pc133 zijn??? pc133 is namelijk wat goedkoper... alvast bedankt![/quote:2553169058] PC133 is in principe sneller, maar omdat je andere bankjes ook op PC100 lopen, gaat die 133 ook zo hard lopen. Verder zijn die gevallen gewoon backwards compatible, wat betekend, dat ze dus altijd gebruikt kunnen worden met iets met een kleinere waarde. Naja, beetje vaag uitgelegd, maar het komt erop neer: het werkt.
Link naar reactie
Is dat wel zo? Ik heb hier namelijk een pc met 128mb pc100 en als ik daar 128mb pc100 of pc133 bij prik zegt ie dat er 192mb in zit. Volgens de computerwinkel moest ik zogenaamd double-sided memory kopen, dat zou wél moeten werken. Overigens heb ik het nooit meer geprobeerd, ik heb hier dus ook nog een 128mb pc100 reepje liggen. Intresse? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...