Ga naar inhoud

Negatievenscanner


Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het scannen van negatieven? Het ontwikkelen en op cd te zetten kost me telkens €10 per rolletje. Wat us neerkomt op ongeveer €50 p/w. Begrijpbaar dat dit een beetje te gek wordt. Nu zijn er verschillende scanners die negatieven kunnen inscannen, maar deze verschillen nogal van prijs. Heeft iemand ervaring met deze dingen?
Link naar reactie
je hebt 1800 met aan de zijkant een filmlader, zodat je stroken automatisch kan scannen (ook de 3600 van primefilm) je hebt een 1800 met een handmatige stroken scanner welke ik heb en een 2700 met een handmatige stroken scanner alle scanners kan handsmatig losse dia's scannen de 1800 heeft als nadeel dat die niet de hamafix raampjes kan scannen die aan één kant hol zijn (kon, na de eerste, niet meer losse dia's doen) dit nadeel heeft de 2700 niet van de andere 2 heb ik geen ervaring, ook niet van de dimage 111 van minolta
Link naar reactie
Nou, ik had de 2700 gehaald, maar ik ben niet tevreden, ik mag em gelukkig nog ruilen. Moet waarschijnlijk toch aan een duurdere gaan denken. Dit is professioneel ingescant bij de fotograaf: [img:cf6caabc59]http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/primefilmnot.jpg[/img:cf6caabc59] En na heel veel geklooi was dit het beste wat ik uit de 2700 kon persen: [img:cf6caabc59]http://www.xs4all.nl/~ursemcom/vince/primefilm.jpg[/img:cf6caabc59]
Link naar reactie
[quote:266d71c9b0="Vunce"]Ik heb nu de Canon Canoscan 8000 besteld.[/quote:266d71c9b0] Is dat niet een gewone flatbed scanner ? Dat zou ik je zeker niet aanraden. Zelf ben ik ook al lange tijd op zoek naar een goede negatief scanner, maar de ideale scanner voor mijn situatie heb ik nog niet gevonden. Primefilm heb ik geen goede ervaringen mee, ik heb namelijk enkle mogen testen en elke keer heb ik ze vrij lot weer terug gebracht. Ben je niet te veeleisend, neem dan eens de negatief scanners van nikon of cannon in overweging.
Link naar reactie
Ik heb het ook nog op een fotografie forum gevraagd en hier werd het meeste gebruik gemaakt van de Canoscan 9000F. Voor de mensen met een iets lager budget werd de 8000F aangeraden. Het is idd een flatbed, maar kan wel (in tegenstelling tot de Primefilm) in 1 keer 12 35mm negatieven scannen en geeft kwalitatief errug goede resultaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...