Ga naar inhoud

Aanschaf DVD Brander


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik heb al rond gezocht op dit forum maar ik kon er niet echt veel vinden over mijn vraag. Anyway ik wil een dual layer brander gaan kopen met een prijs tot ongeveer € 120. Ik ben er wel achter gekomen dat dat mogelijk is voor die prijs maar nu nog wel merk en type? Ik heb ondertussen al veel dingen gehoord over de branders van NEC dat deze het prima doen voor een lage prijs maar ook Lite-on heeft prima branders. Dus wie kan mij een goed advies geven voor de aanschaf van een dual layer brander? Alvast bedankt!
Link naar reactie
NEC, Sony allemaal goed maar waarom duall? de media is veel te duur, schrijven veel te langzaam en als je een jaartje wacht heb je de volgende generatie en een berg minder kinderziekten en ook nog eens veel goedkopere media voor het beestje!! een goede plus brander koop je voor de helft van het geld en de schijven zijn veel en veel goedkoper !!!
Link naar reactie
Ja dat is wel zo maar als straks de dual layer schijfies goedkoper worden dan wil daar wel graag op kunnen branden anders kan ik dat niet. Die kinderziektes uit de branders zal wel meevallen denk ik en anders komt daar neem ik aan wel firmware voor uit. Ik ben er ook van plan om nu gewoon enkele layer schijfjes mee te branden en dan later dual layer. Tis wel zo dat het branden van een dual layer schijfje wel lang duurt maar kan iemand vertellen hoe lang hij/zij doet over het branden van een schijfje op 4 (of hoger) speed?
Link naar reactie
Ow 12 minuten is snel zat ik ben tog niet van plan om er 10 schijfjes per week door heen te jassen ofzo. Onze cd brander doet er 20 minuten over voor een hele cd dus dat is snel zat :lol: Hmm ik lees dat die NEC 2510A dual layer schijfjes brandt met de + standaard. Wordt dat later nog een nadeel dat hij niet - kan schrijven? Maarre een dual layer dvd brander die beter is dan die NEC2510A is er dus niet omdat er niet veel verschil zit in die branders? Dan zit ik me tog af te vragen waarom een maat van me een sony had gekocht voor 160 euro :S
Link naar reactie
[quote:a447354883="R-bin"] Ow 12 minuten is snel zat ik ben tog niet van plan om er 10 schijfjes per week door heen te jassen ofzo. Onze cd brander doet er 20 minuten over voor een hele cd dus dat is snel zat :lol: [/quote:a447354883] Je kan 'm ook op 4x speed zetten, doet ie er 16min. over (bij mij dan). [quote:a447354883="R-bin"] Hmm ik lees dat die NEC 2510A dual layer schijfjes brandt met de + standaard. Wordt dat later nog een nadeel dat hij niet - kan schrijven? [/quote:a447354883] Er bestaan naar mijn weten geen dual layer DVD-R schijfjes. Die NEC brandt wel gewoon single layer DVD-R. [quote:a447354883="R-bin"] Maarre een dual layer dvd brander die beter is dan die NEC2510A is er dus niet omdat er niet veel verschil zit in die branders? Dan zit ik me tog af te vragen waarom een maat van me een sony had gekocht voor 160 euro :S [/quote:a447354883] De prijs heeft vaak meer te maken met marketing dan met kwaliteit. NEC heeft zich geprofileerd als budgetmerk qua DVD-branders, maar de kwaliteit is absoluut niet slecht. Aangezien ie ook veel geproduceerd wordt als meest verkochte brander, is de prijs ook lager: bij grotere volumes is er ook genoeg marge te halen in de felle concurrentiestrijd.
Link naar reactie
[quote:237a50289b="Long John"]NEC, Sony allemaal goed maar waarom duall? de media is veel te duur, schrijven veel te langzaam en als je een jaartje wacht heb je de volgende generatie en een berg minder kinderziekten en ook nog eens veel goedkopere media voor het beestje!! een goede plus brander koop je voor de helft van het geld en de schijven zijn veel en veel goedkoper !!![/quote:237a50289b] Deze ?? http://www.physicsweb.org/press/7039
Link naar reactie
de schijfjes zullen nog wel een jaartje aan de zeer hoge kant blijven. er zijn nu gewoon nog veel te weinig fabrieken waar ze gemaakt worden en dus ook schaars. ik kan ook niet goed voorstellen wat nu exact het voordeel van een dual brander is anders dan copieen maken van een dvd video... wanneer heb je nu bestanden die zo groot zijn dat er een dual schijf nodig is??? voor een back-up is de schijf veel te klein en ik heb nooit bestanden die niet op een dvd passen zelfs geen data bestanden hier op het werk en dat zijn geen kleinde dbf jes......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...