Ga naar inhoud

PC maakt lawaai


Aanbevolen berichten

[quote:db60b13e3b="nl1pge"]hij staat nu op een plank en dan maakt hij ook lawaai, als ik de kast open schroef is het lawaai minder[/quote:db60b13e3b]Dit duidt op resonantie. De kast en/of de plank lijkt de schuldige. In zo'n geval zou ik wel een soort gerammel of een getril verwachten. Maar ja, wat is geluid? Een familielid van mij heeft een computer die stil zou zijn. Nou dat dingt loeit (volgens mij) gewoon. Een goed gesprek naast de computer is met goed fatsoen niet mogelijk. Frappante in dit geval was dat de computer met al dat lawaai toen ook nog onvoldoende koelde. De koeling is dankzij extra case fans nu okay. Zelf zou ik de gebruikte CPU koeler met ventilator direct wegknikkeren. Wat een winkel vindt, zegt eigenlijk niks. Dat heb ik zelf ervaren met de computer van die kennis. Als het geluid door de kast ontstaat, dan zou ik hetzelfde lawaai elders ook verwachten. En anders moet je erop letten dat de omstandigheden vergelijkbaar zijn.
Link naar reactie
het komt wel door de warme lucht, als me kast open staat is alles goed en zodra ik hem dohct doe maakt hij lawaai. Ik hoef er niet mee terug naar de winkel, ze weten daar precies wat ze doen, ik ken ze daar heb er zelf stage gelopen. Een extra case fan zou een oplossing zijn, als die er in past (heb ik nog nooit naar gekeken)
Link naar reactie
Als je case open is dan is je airflow r*k als je nu al met een (of meerdere) casefan(s) werkt. dus eerlijk gezegd ben ik het met jayday eens en ik geloof er echt geen hol van dat het door de warmte komt. Die zaak mag dan heel bertrouwbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat ze het bij alles goed hebben hoor. Probeer eens iets van rubber tussen het sidepanel en de case te plaatsen zodat je eventuele resonantie wegkrijgt. En welke case heb je en waar zit die casefan die je nu hebt?
Link naar reactie
[quote:94caf7893f="Stu III"]in het kader van het lawaai : mijn pc ratelt als een gek; als een aanlopend naaimachine. dan stopt het geluid zo nu en dan en dan gaat ie alsof hij iets moet inhalen enthousiast weer door. weet iemand wat dat kan zijn?[/quote:94caf7893f] Je kan beter even een nieuwe topic voor jezelf aanmaken anders word het verwarrend :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...