Ga naar inhoud

Intern analoog PCI modem aansluiten


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds een paar dagen probeer ik een intern analoog PCI modem aan de praat te krijgen in een oude computer met Celeron 400 en VIA Apollo Pro 133 chipset. Zonder succes; het PCPartner moederbord schijnt geen COM 3 te kennen, die hiervoor (zover ik me kan herinneren) benodigd is. Ook Win ME zoekt alleen COM 1 en 2 af... Het hele BIOS afgezocht, vindt alleen COM 1 en 2. Klopt het dat sommige MB's geen COM 3 hebben of doe ik iets fout???? Ciao, Henk
Link naar reactie
Je gebruikt zeer waarschijnlijk de com poorten op je moederbord niet. Je kunt deze dus uitzetten in het bios. Dan komen com1 en 2 vrij voor je modem. Overigens moet je vaak eerst de driver voor een modem installeren, voordat windows de compoort van de modem kan zien. Installatie via de "nieuwe hardware" wizard zal met dergelijke modems nooit zonder meer lukken.
Link naar reactie
Zowaar antwoord van 3 ouwe rotten!! Ik wist niet dat het modem zelf de COM poort aanmaakt. Ik heb de exacte driver voor dit modem (Conexant HCF) gedownload. Er is een setup file bij; als ik die run zegt hij dat het modem niet aanwezig is. Ik kan nog proberen door de COM poorten op het MB uit te zetten. Als dat ook niet helpt denk ik dat het modem gewoon defect is... Hartelijk dank zover, Henk
Link naar reactie
Het gewraakte modem was niet aan de praat te krijgen. Het kwam overigens uit een Compaq Pressario en ik verdenk Compaq ervan het modem zo gespecificeerd te hebben dat het alleen in een Compaq werkt. Heb een E-tech PCI modem gekocht en binnen een minuut werkte het perfect.... Dank voor het meedenken en tot de volgende keer. Ciao, Henk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...