Ga naar inhoud

Geluidskaart in Autoexec.bat


Aanbevolen berichten

[quote:be6f52c05c="gerben"]Heel misschien kun je hier iets mee? http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/[/quote:be6f52c05c]Das nou toevallig, daar was ik al geweest, maar dat is niet echt wat ik in gedachten had. Werkt trouwens ook niet op Win98 (staat nog op een oude laptop). DOS Drivers zijn sowieso niet meer te vinden voor nieuwe geluidskaarten.
Link naar reactie
[quote:f421ad036e="<?pc>"][quote:f421ad036e="gerben"]Heel misschien kun je hier iets mee? http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/[/quote:f421ad036e]Das nou toevallig, daar was ik al geweest, maar dat is niet echt wat ik in gedachten had. Werkt trouwens ook niet op Win98 (staat nog op een oude laptop). DOS Drivers zijn sowieso niet meer te vinden voor nieuwe geluidskaarten.[/quote:f421ad036e] Dat er geen 'dos' drivers meer worden gemaakt heeft natuurlijk een reden Kijk vroeger waren geluidskaarten meestal isa uitgevoerd en veel dos-programma's kunnen ook alleen maar werken met de toen bekende 'isa' geluidskaarten zoals de soundblasters en zo. Jouw geluidchip zal nooit onder puur dos gaan werken denk ik...het is net zoiets als een firewire poort. Hardware die niet wordt ondersteund door dos. De tip van gerben is zeker interessant, maar is voor in een dos-box geloof ik ? Indien je een oplossing vindt, dan horen wij het natuurlijk graag :) ,maar ik vrees dat je het in 'puur' dos niet kunt laten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...