Ga naar inhoud

CDrom speler aansluiten


Aanbevolen berichten

Ik neem voor het gemak maar even aan dat je de voedingsspanning wel hebt aangesloten? Optische drives worden inderdaad meestal op de secundaire IDE poort aangesloten, want als je ze met een harde schijf op één kabel aansluit gaat de controller zich richten naar de laagst aangesloten snelheid en dat is in de meeste gevallen de optische drive ( cd-rom, dvd of brander). En let erop dat je, zoals pcguy zegt, de master/slave instellingen goed regelt. Het apparaat wat je op Master zet moet aan het uiteinde van de IDE kabel en de eventuele slave moet op de tussenstekker in het midden van de kabel. Meestal kun je de jumperinstellingen vinden op een sticker die op het apparaat is geplakt. Groetjes Jan Willem.
Link naar reactie
waar de master en waar de slave zit maakt geen moer uit. zolang je ze allebei maar handmatig op master of slave zet. als je hem op cable select zet dan is het idd het geval dat hij aan de goede kant van de kabel moet zitten. heb je nog een brander ingebouwd? als je dat gedaan hebt heb je waarschijnlijk 2 masters, haal bij een van de 2 de jumper er maar eens af en probeer of het dan werkt :wink:
Link naar reactie
Ik zeg alleen maar dat ik laatst een nieuw bord heb gekocht met flatcables waar opstaat hoe je de kabels aan moet sluiten. Ik volg dus de gebruiksaanwijzing, want als je nog nooit een computer in elkaar hebt gezet dan lees je de aanwijzingen die erbij komen :wink: Of doe ik het dan fout? Groetjes J.W.
Link naar reactie
[quote:1c461a0179="pcguy"]waar de master en waar de slave zit maakt geen moer uit. zolang je ze allebei maar handmatig op master of slave zet. als je hem op cable select zet dan is het idd het geval dat hij aan de goede kant van de kabel moet zitten. heb je nog een brander ingebouwd? als je dat gedaan hebt heb je waarschijnlijk 2 masters, haal bij een van de 2 de jumper er maar eens af en probeer of het dan werkt :wink:[/quote:1c461a0179]Het maakt wel uit, het hangt er alleen vanaf of je het hebt over een 40-pins of een 80-pins kabel
Link naar reactie
Hopelijk is na dit "gebekvecht" de topicstarter niet afgehaakt. Voor de duidelijkheid: Je CD-rom speler moet worden voorzien van een voeding Je CD-rom moet aangesloten worden op de IDE-kabel (brede platte waar ook je HD op zit) Evt. je CD-rom met een klein 2 adrige kabetlje aansluiten op je moederbord voor digitale audio (hangt af van je Windows versie, kijk voor aansluiten in de handleiding van je moederbord. Laat je master en slave jumpers maar even zoals ze zijn. Heb je de indruk dat het niet goed functioneerd dan verander je de jumper op je CD-rom speler. Wees gerust; er kan niets ontploffen :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...