anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Ik weet even niet waar dit neer te zetten, maar ik kom het volgende tegen als garantie bepaling: [quote:304f400575]ART. 9: Garantie 1. [b:304f400575]Tenzij schriftelijk op de factuur vermeldt verleent BECOmputers VOF op de door haar geleverde zaken geen garantie.[/b:304f400575] In het geval van een fabrieksgarantie zal BECOmputers VOF uitsluitend een bemiddelende rol vervullen. 2. Deze bemiddelende rol houdt in dat indien koper een beroep doet op een bepaling uit de fabrieksgarantie, BECOmputers VOF voor directe vervanging van de zaak zorgdraagt. BECOmputers VOF zendt de zaak naar de fabrikant. In het geval de fabrikant het beroep op haar garantiebepaling niet honoreert, is koper, naast de prijs van de zaak terzake waarvan ten onrechte een beroep op de garantiebepaling is gedaan, de prijs van de vervangende zaak en de door BECOmputers VOF gemaakte kosten verschuldigd. 3. Ingeval de garantie door BECOmputers VOF wordt verleend omvat deze uitsluitend de reparatie van het betreffende artikel in de werkplaats van BECOmputers VOF. De garantie omvat de vergoeding van onderdelen en arbeidsloon. De garantie vervalt onmiddellijk en in zijn geheel, ingeval anderen dan personeel van BECOmputers VOF reparaties of aan de andere kant aan het defecte artikel hebben uitgevoerd.[/quote:304f400575] Kunnen ze dit maken (zie vet gedrukt in punt 1)?? Punt 3 kan ik begrijpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 kan niet. is in tegenspraak met de wet dacht ik. Dus gewoon daar geen zaken mee doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 op de website staat. [b:0761ba6de6]Uw nieuwe computer heeft standaard 12 maanden carry in garantie op de hardware.[/b:0761ba6de6] hmmmmm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Ik heb bij hun een tijdje geleden (korter dan een jaar) geheugen gekocht, maar deze begint keuren te krijgen. Memtest geeft aan dat er meer dan 10000 fouten opzitten. Het gehele punt is dat het bonnetje zo'n bonnetje is waar niet opstaat wat er aangeschaft is. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik heb dus een bonnetje van ze, maar weet niet of dat voor dat geheugen is.. (prijs op het bonnetje weet ik even niet). Maar als er op het bonnetje niet staat voor welk product dit is, dan kunnen ze toch ook niets bepalen wat betreft garantie?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Er staat nadrukkelijk dat ze [b:eda1ad6404]zelf[/b:eda1ad6404] garantie geven, maar de fabrikant en dat ze zelf hooguit een bemiddelende rol vervullen, dit is volgens mij bij bijna alle zaken zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Je hebt toch altijd 1 of 2 jaar garantie (zeker 1jaar) bij de zaak zelf, wat m'n verwarring was, was de regel "Tenzij schriftelijk op de factuur vermeldt verleent BECOmputers VOF op de door haar geleverde zaken geen garantie." En je krijgt daar alleen een klein kassa bonnetje, zonder vermelding van artikel naam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Een dergelijke bepaling is in strijd met de wet, en dus nietig. Je hebt twee jaar volledige garantie, je kunt daar dus ook aanspraak opmaken. Ook de opmerking over fabrieksgarantie is onzin, aangezien jij alleen een overeenkomst hebt met de leverancier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Maar hoe kan ik aantonen dat dit geheugen bij hun is aangeschaft? Er staat alleen een prijs op. Is dat dan hun probleem??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Doen ze daar moeilijk over dan? Ben je uberhaupt al in de winkel geweest met het apparaat waar dit over gaat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Nee, maar ik kan het niet ruilen merk ik. . . . ik ben de bon kwijt :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2005 Ik lees: [quote:4a26dacc26]1. Tenzij schriftelijk op de factuur vermeldt verleent BECOmputers VOF op de door haar geleverde zaken geen garantie. [b:4a26dacc26]In het geval van een fabrieksgarantie zal BECOmputers VOF uitsluitend een bemiddelende rol vervullen. 2. Deze bemiddelende rol houdt in dat indien koper een beroep doet op een bepaling uit de fabrieksgarantie, BECOmputers VOF voor directe vervanging van de zaak zorgdraagt. BECOmputers VOF zendt de zaak naar de fabrikant.[/b:4a26dacc26][/quote:4a26dacc26] Komt er dus op neer dat je gewoon garantie hebt. BECO geeft alleen geen extra garantie bovenop de fabrieksgarantie. Heb je problemen, dan wordt dat gewoon afgehandeld zoals gewoon is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 Ok, nu de bon kwijt is, is er een andere manier van garantie?? Het is samsung geheugen. Geen idee hoe oud het is . . ( is een 256mb geheugen module). Op de website kan ik er niet veel over vinden . . . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 je kan proberen bij samsung nederland. Je weet nooit, niet geschoten is altijd mis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2005 [quote:13ffb2843f="Pistolenpaul"]Ok, nu de bon kwijt is, is er een andere manier van garantie?? Het is samsung geheugen. Geen idee hoe oud het is . . ( is een 256mb geheugen module). Op de website kan ik er niet veel over vinden . . .[/quote:13ffb2843f] ja er is een andere manier. bonnetje en product aan de verkoper geven . en zeggen dat je niet eerder weg ga of dat je product onder garantie wordt gerepareerd of omgeruild. moet je kijken wat er dan gebeurd :lol: . dat vinden ze niet leuk. wel op zaterdag doen of koopavond . :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2005 Idee is leuk / gemeen :wink: Maar ik ben de bon gewoon kwijt... . . . Op de website van samsung wordt nergens verwezen naar geheugen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen