Ga naar inhoud

Jumper settings


Aanbevolen berichten

@ -TeR- : Welke fdisk gebruik je? Welk OS wil je er op gaan zetten? Een oudere versie van fdisk kan beperkingen kennen in de omvang van HD's en de partities die fdisk erop kan zetten. Als je bv windows XP gebruikt kan je tijden de instal zelf je partities aanmaken en wel je hele schijf benutten. Zou je niet overwegen om je schijf in meerdere partities op te delen? Bijv. een van 20 Gb voor OS en programmatuur, en de rest voor data? Laat maar ff weten
Link naar reactie
Ik gebruik de fdisk van een windows 98 opstart diskette. En ik wil WinXP Pro. eropzetten. Als ik de CD-Rom van WinXp erin doe en hij laadt alle bestanden, kan ik opengegevenmoment kiezen op welke schijf ik Windows wil installeren, Hier wordt aangegeven dat de HD 131067mb is? Bedankt voor de reacties. :D
Link naar reactie
Het lijkt mij onnodig om met win98 opstartdiskette eerst je partities te maken. Dit kan prima uit XP setup. Als XP setup een bepaalde grootte ziet, zal dat het waarschijnljik ook wel zijn. Al is mijn ervaring dat dat niet geheel zuiver is. Dus ik zou via XP setup, partitie(s) aanmaken en dan laten formatteren (gebeurt automatisch als je een ongeformatteerde partitie kiest). Kind kan de was doen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...