Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goede morgen...Ik heb d.m.v. Nero image een zooitje foto,s op een cd-tje gezet en bij m zoon (ook bij hem is Nero geinstaleerd) op zijn pc de foto,s gezet. Daar staat dus nu het Nero Image logo met de kb,s eronder maar de vraag is hoe ik er nu weer foto,s van maak?? Telkens weer wil Nero weer een cd branden en ik kan het niet openen. Alvast bedankt groet van Aat..
Link naar reactie
Misschien handig om te weten, dat je een image /beeldbestand doorgaans op je HD brandt, om vervolgens met Nero een definitief bestand te branden op cdr(w). Het branden vanaf een image is minder bewerkelijk/risicovol, als het direct branden van bestanden op een cdr(w). Op een dergelijke manier woreden doorgaans ook audio-cd's gecopieerd, met een image als tussenstap. Andere methode is het zg. "on the fly" branden, rechtstreeks van audio-cd op cdr(w) branden, waarbij het wel eens fout wil gaan en dus is af te raden. :wink:
Link naar reactie
Hoi Brigitte...ik was wel iets te voorbarig. Ik heb nu op de andere pc inderdaad het Image logo staan maar als ik dan Burn image doe dan zet hij weer zo,n logo neer inplaats van de foto,s Hoe kan ik nu de foto,s zichtbaar maken dus hoe krijg ik het open??? Als je me dat nog even kan zeggen. Bedankt alvast.. Groet van Aat..
Link naar reactie
Aat, heb je wel de juioste brander ingeschakeld? Je kunt kiesen tussen de eigenlijke brander, staat vermeld met merknaam en type of imagerecorder. In dat laatste geval blijft die images aanmaken. En is de bestandsgroote van de aangemaakte image even groot, als die van alle foto's samen. Dat moet gelijk zijn. Als de image qua grootte kleiner is, dan klopt er ook iets niet met de image.
Link naar reactie
Hoi Jank..ik wil niets maar branden dat is al gebeurd. Ik heb verleden week van alle foto,s een image file gebrand en toen de pc geformateerd. Ik heb dus nu op die pc Nero weer teruggezet en ook het Image logo van 239 mb. groot, dat ziet er allemaal goed uit....de vraag is alleen hoe open ik nu image zodat ik de foto,s weer in mn documenten kan zetten??? GRoet van Aat
Link naar reactie
Dat kan bij mijn weten door je image te branden op cdr(w). Doorgaans heeft je image een bestandsnaam. Nero instellen op je brander. Bij recording kies je voor image branden. Tijdens het branden op cdr(w) wordt de image dan automatisch omgezet naar het oorspronkelijke bestand met de foto's. Ik ga uit van Nero 6.
Link naar reactie
klopt...Nero 6.0.0.11, dus als ik het goed begrijp moet ik de image file nu opnieuw branden op een cd en dan vervolgens staan dan de foto,s op de nieuwe cd.... sjonge jonge waarom niet gelijk de foto,s als foto,s op de cd??? Kan je me nog even zeggen of het correct is wat ik hierboven schreef?? Groet van Aat..
Link naar reactie
Zie mijn eerdere reply. Door je bestanden eerst als image te branden op je harde schijf, dan pas te branden op een cdr(w), voorkom je een extra bewerking door de software tijdens het brandproces en minder kans op fouten. Die extra bewerkingen worden gedaan bij het image branden, het branden van de cdr(w) beperkt zich dan alleen nog maar tot enen en nullen. Maar data kun je ook natuurlijk rechtstreeks op een schijfje branden. Data luistert minder nauwkeurig dan audiotracks. Daar zou ik zeker kiezen, om eerst een image te branden, op je HD natuurlijk. Want doorgaans brand je de imagefile rechtstreeks vanaf je HD op de cdr(w). Datadoorvoer gaat vanaf HD ook sneller dan vanaf een cdrom. Jouw verhaal hierboven kan ik dus bevestigen. Indien bij de hand, probeer eerst een cdrw, dan kun je die bij een miskleun weer wissen. En uiteraard kiezen voor de juiste recorder, in dit geval dus je brander en niet de image recorder. Succes, by the way hoe is het weer in Marbella, hier is het zwaar.... :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...