Ga naar inhoud

Melding over CPU


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer die op Windows 98 draait. Nu starte ik 'm vandaag op en kreeg ik de volgene melding: 'CPU IS UNWORKABLE OR HAS BEEN CHANGED, PLEASE RECHECK-CPU SOFT MENU'. eronder staat dat je kan kiezen voor F1 om door te gaan of Del om naar de setup te gaan. Maar op beide toetsen reageert de computer niet. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?
Link naar reactie
toetsenbord aansluiten? :wink: nee, serieus.. wat je kan doen is even de manual van je bord erbij pakken. zoek dan naar de optie ''Clear CMOS'' dit zul je moeten doen dmv het omzetten van een jumper ergens op je moederbord. zet deze even om, en plaats hem daarna weer terug op de originele stand. nu wordt de standaard bios settings ingeladen, en zal hij het wel weer doen waarschijnlijk. de pc reageerd nergens meer op? ook niet op CTRL-ALT-Delete? de melding komt omdat ergens iets veranderd is in de instellingen van de CPU, waar hij niet helemaal goed overkon. vaak worden wel de default settings geladen als deze melding komt, daarom snap ik niet waarom er niet gereageerd wordt op een toetsaanslag
Link naar reactie
In de handleiding van je moederbord staat hoe je het CMOS, een heel klein stukje geheugen op je moederbord kunt resetten. Daar moet je hem inderdaad voor open maken. In je handleiding staan afbeeldingen, zodat je de jumper kunt vinden. Een jumper is een schakelaar die veelal bestaat uit een paar (3) metalen pinnen en over twee van de 3 is een klein schuifje geplaatst. Die zul je waarschijnlijk even moeten omzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...