Ga naar inhoud

HP 5L printer start zomaar, ZIE DE OPLOSSING HIER!


Aanbevolen berichten

Sinds een maand maakt de printer zelf een uitdraai. Zomaar uit het niets. er staat een regel op en wel dit PJL USTATUS TIMED 30. Mijn OS is WINXP pro Heeft al twee jaar goed gewerkt Blijft dan ook nog eens een 4 copies er uit gooien waar ook niets opstaat En met WORD komt er alleen een blanco print uit, en daarna nog 4 copies. Alles al geprobeerd met de nieuwe drivers oa LJ368,exe LJ631. exe en LJ632.exe HP5LWINNT[1].25.xp.exe OOk eerst uninstall gedaan met een download zonder AV en alle windows progr. uit, maar niets helpt. Spybot, adaware, hijcheckthis uitgevoerd en alles is ok. Printer werkt op mijn oude PC winme prima iemand een idee omtrent dit probleem?
Link naar reactie
Met google zoeken vind ik idd veel problemen met dezelfde printers, maar ook met andere HP printers. De print aan de bovenkant "PJL USTATUS TIMED 30" wordt veelal genoemd, maar een goede oplossing wordt er niet gegeven. Ook een andere printer type 5L heeft hetzelfde probleem. Na het deleten van de printer en alle drivers en dan een nieuwe install met " LJ631en.exe" werkt ook niet. Wie heeft er nog een goede oplossing voor? alvast mijn dank gr
Link naar reactie
Al Googlend struikelde ik over het volgende: "Your BIOS needs to be reset to ECP mode for a laserjet printer in order to assure bidirectional communication between the unit and the host PC. XP will typically show the port status as "never use an interrupt" and that should ALWAYS be changed to "use any interrupt assigned" because the port DOES need an IRQ (07 is the default) for a printer. Also verify in the BIOS that a DMA is being assigned - 01 or 03 (sometimes 00 for a laptop) - the BIOS will not offer a DMA that will cause a conflict. Upon rebooting the PC there will be some plug-n-play as the port installs. In some cases, the bidirectional communication provided by ECP mode (not ECP/EPP, just ECP) is too fast for the printer and needs to be reset to BiDirectional mode. DO NOT install the printer with the cd or floppy disks provided - they are outdated and will not work on XP; use the drivers provided with XP. - ECP is intended for "fast bidirectional" communication - but that means fast for this combination of equipment. An "older" printer may be overwhelmed by the port speed on an ECP port on a new PC, so it sometimes needs to be reset to "BiDirectional", which is a bit slower. It may also be a good idea to turn off all your background programs before installing the printer driver - XP has the System Configuration Utility just like Win98 and is accessible by typing msconfig in the "run" box."
Link naar reactie
bedankt voor jullie reakties Ik heb al dit gedaan maar het resultaat is hetzelfde. Zodra winxp start maakt de printer een aantal blanco copies. En een test print werkt ook niet, en een brief uit WORD komt er blanco uit, met het bekende PJL USTATUS TIMED 30 aan de bovenzijde van het A4 tje. De zelftest doet het goed, die is mooi. Het heeft 2 jaar prima gewerkt, en er is niets veranderd aan mijn settings voor de printer. een tweede printer geeft dezelfde fout. De printkabel vervangen helpt ook niet. Op de site van HP wordt niets vermeld over dit probleem. Het zal wel eindigen met een nieuwe installatie van Winxp. Of Niet? gr
Link naar reactie
Hallo een ieder De oplossing gevonden!!! Printerpoort LPT1 is defect, na vele uren proberen en zoeken op het net kwam ik tot deze oplossing. Een mobo van ASUS die na 8 maanden die dit probleem veroorzaakte, even een pci lpt poort kaartje eri in en de HP 5L draait weer als een zonnetje. Ik hoop dat velen dit zullen zien om van dit probleem af te komen. Nergens is deze oplossing te vinden op het net. mvgr Nico
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...