Ga naar inhoud

Welke type Edimax router heb ik?


Aanbevolen berichten

Stomme vraag, maar op de router zelf is geen type-aanduiding te vinden. En als ik inlog bij de setup, dan kom ik hooguit te weten, dat de hardwareversie 1.0 is. Dat schiet niet op. Volgens de afbeelding op de site van Edimax zou het om de 6104K kunnen gaan. Zilverkleurig met op het midden een donker deel van plastic. Ik wil de firware versie 2.89 installeren, maar eerst wel enige zekerheid over type/model. Hebben jullie nog een suggestie? Is dit ergens in de PC terug te vinden of bij de setup van de router zelf?
Link naar reactie
[quote:e73924f5e3="Jank"]Stomme vraag, maar op de router zelf is geen type-aanduiding te vinden. En als ik inlog bij de setup, dan kom ik hooguit te weten, dat de hardwareversie 1.0 is. Dat schiet niet op. Volgens de afbeelding op de site van Edimax zou het om de 6104K kunnen gaan. (..) Is dit ergens in de PC terug te vinden of bij de setup van de router zelf?[/quote:e73924f5e3] In de pc in ieder geval niet. Die kan toch niet zien welke router op je netwerkkaart is aangesloten. Met inloggen bij de setup bedoel je zeker via de browser met ip adres 192.168.2.1. Ik heb de pdf van die [url=http://www.edimax.com/html/english/products/BR-6104K.htm]Edimax 6104K[/url] gedownload. Staat er wellicht bruikbare info bij Status information? En Tools? Mijn Draytek Viger 2200E router geeft overigens het type direct weer nadat in de Setup Main Menu heb ingelogd. [quote:e73924f5e3="Jank"]Ik wil de firware versie 2.89 installeren,[/quote:e73924f5e3] Is er een belangrijke reden dit te doen? Ik heb voor mijn router ook een nieuwere firmware geïnstalleerd, maar dat was om een probleem mee op te lossen. Dat probleem bleek na de firmware update inderdaad opgelost te zijn.
Link naar reactie
Ik dacht hiermee het probleem mogelijk op te lossen, dat de download vaak traag is en weer op nivo is na een reset van de router. Want op 1 pc een acceptabele download, de 2e pc een acceptabele upload en de 3e pc , een Celeron 366/256MB down en upt als bagger. Graag had ik alle waarden wat gelijkmatiger verdeeld, alle andere probeersels ten spijt, zoals maar met 1 pc internetten, geen effect op de snelheden. Als dit een utopie is, dan begin ik er niet eens aan, never chance a winning team. :roll: En volgens mijn bescheiden opinie is dit de juiste router. Alleen lijkt de linker zijde op de afbeelding schuiner, maar kan ook optisch bedrog zijn.
Link naar reactie
[quote:d2bc07c1de="Jank"]Ik dacht hiermee het probleem mogelijk op te lossen, dat de download vaak traag is en weer op nivo is na een reset van de router. Want op 1 pc een acceptabele download, de 2e pc een acceptabele upload en de 3e pc , een Celeron 366/256MB down en upt als bagger. [/quote:d2bc07c1de] Je bedoelt zoals in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=117618&highlight=edimax]dit topic[/url] Ik heb behalve mijn snelle pc's een dual pentium III 1000 Mhz en een Athlon XP 1700+,ook nog een pc die met die Celeron 366/256MB van jouw vergelijkbaar is. Namelijk een Pentium II 266 /128MB, die download via mijn Vigor 2200E net zo snel als mijn snelle pc's. Download ongeveer 300Kbytes/sec. Upload 24 Kbytes/sec. [quote:d2bc07c1de="Jank"]En volgens mijn bescheiden opinie is dit de juiste router. Alleen lijkt de linker zijde op de afbeelding schuiner, maar kan ook optisch bedrog zijn.[/quote:d2bc07c1de] In [url=http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=407]deze review[/url] staat ook nog een afbeelding. Heb je de bij behoorde CD ook al goed bestudeerd?
Link naar reactie
Ja, die topic. Ik wordt onderhand mesjogge van die download en upload. Vorige week na een reset van de router had ik weer een download van 220 kb, maar een upload van 28. Momenteel kan ik niet eens inloggen in mijn router. Ik ga mogelijk een router van een kennis lenen, woont bij mij in de buurt en heeft ook Chello Classic, op 4 pc's maximale download en upload. Ik meld daarvan nog wel de resultaten, maar ja, het is nu vakantietijd, dus Nederland gaat een tijdje op slot. Ik heb bij mijn weten geen cd erbij, heb de handleiding in het nederlands gedownload bij Mycom, daarmee toendertijd het ding aan de praat gekregen. De originele handleiding bevatte storende fouten. En het is definitief de BR6104. Dank voor je spitwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...