Ga naar inhoud

Rare jumpersetting hd seagate


Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebeen nu weer een nieuwe goed werkende pc. Installatie en alles ging goed. Maar nu wilde ik de oude hd er even inhangen vanwege data recovery. Pas later zag ik na het weer uitbouwen van de hd, dat de jumper op de hd wel erg vreemd zat. Hij zat horizitontaal op de pinnen. Ik weet dat zo'n jumper verticaal hoort te zitten. Is dit normaal bij gateway, want de hd heeft altijd als master goed gewerkt. Hij staat nu zoals het hoort verticaal als slave. Maakt de volgorde op de flatcabel nog iets uit? want dan kan ie zonder inbouw er even aangehangen worden. Het is een had van ruim 5 jaar oud, dus er als bij schijf inhangen heeft geen zin. Iemand enig advies. Vast bedankt.
Link naar reactie
Meestal is dat een "geen-functie" stand. Staat meestal niet in de handleiding. Het praktische voordeel dat ik hiervoor zelf zie is dat er altijd een jumper beschikbaar is. Ik heb bv nog hele oude HD's liggen met piepkleine jumpers, tja, als ik dat kwijt raak ... Tegenwoordig zijn het eigenlijk altijd "normale" jumpers .
Link naar reactie
[quote:29a75392b7="Rick Gimpel"]dat de jumper op de hd wel erg vreemd zat. Hij zat horizitontaal op de pinnen.[/quote:29a75392b7] Dat zou wellicht zoals Hans.Vosman al aangaf, een reserve jumper geweest kunnen zijn. Ik heb zelf nog een oude st32140a waarvan [url=http://www.seagate.com/support/disc/ata/st32140a.html]dit[/url] de jumper settings zijn. [quote:29a75392b7="Rick Gimpel"]Maakt de volgorde op de flatcabel nog iets uit?[/quote:29a75392b7] Als je 'm hebt gejumperd als slave, dan maakt dat niets uit. De volgorde op de flatcabel is alleen van belang, als je de beide harddisks jumperd als cable select.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...