Ga naar inhoud

WD hd data redden!!!!


Aanbevolen berichten

Ik ben door iemand gevraagd zijn oude hd naar zijn nieuwe over te zetten. Nu had ik het zo gedaan: -Nieuwe schijf inbouwen op slave naast oude master (MAxtor 40 gb) -Nieuwe in 2 stukken gedeeld met winxp schijfbeheer -Toen data van oude op nieuwe VERPLAATST (naar 2e part nieuwe schijf) -Daarna met Norton ghost Image van oude C: (WinXP Pro) naar tweede part nieuwe schijf -Toen nieuwe schijf op master en oude eruit daarna op proberen te starten, nadat ik in het BIOS gekeken had of e.e.a goed was herkend... dit was het geval, hij zag de WD800BB op primary Master met een size van ~80 gb. Toen begon het gelazer. Windows XP wilde niet (meer) starten... Na een tijdje oude schijf geprobeerd, no problem... Nieuwe geprobeerd, deed het weer niet. Met beide erin ziet hij wel dat er een WD800BB inzit bij apparaatbeheer (nieuwe weer op slave), maar in deze computer dus geen partities erbij o.i.d. Alleen de 2 parts op de oude schijf. En in schijfbeheer ziet ie de hele schijf niet. Momenteel staat de data van de oude dus ALLEEN op de nieuwe WD800BB, en kan er niet bijkomen, volgens norton ghost is er een of meer kapotte sectoren (ik meen 131003 - 131067 ofzo, dat de foutmelding bevatte) , en partition magic (v8) geeft error #45 en sluit weer af voor je iets gezien hebt.. Heb zelfs al met een zelfgemaakte bootable xp (bart pe) geprobeerd.. Nu heb ik een gigantisch probleem, want de data op die nieuwe is dus ongeveer van levensbelang voor die mensen, en het staat (dom dom dom, ieder leert van z'n fouten dat blijkt maar weer) dus niet meer op de oude. :'( Heeft iemand alsjeblieft enig idee hoe ik het eraf kan halen?? Het maakt niet uit hoe, kan hem in iedere willekeurige pc zetten, branders, andere schijven etc etc zijn voorhanden, als ik die data maar terug kan halen !!! Wie kan mij alsjeblieft helpen??? Dit is echt een enorm probleem!!! Bedankt alvast, Groet, Lennard
Link naar reactie
Die data ben je kwijt, je plaatste de image eroverheen. Wend je tot een bedrijf in 'data recovery', er zijn er die aan een bit op de harde schijf kunnen zien of er voor die bit eenzelfde of een tegenovergestelde op die plaatst heeft gestaan. Hierdoor is het mogelijk overgeschreven data terug te halen.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie (Y), maar..... Die data moet er nog op staan, want : ik heb een image gemaakt op de 2e partitie van de nieuwe schijf, dus een .gho file. Dat kan terwijl er data op staat. Vervolgens deze Image op de andere (lege) partitie van de nieuwe schijf teruggezet (Die werd dus overschreven maar was toch al leeg)... OP de eerste part (primaire partitie) staat dus een mislukt teruggezette winxp die niet kan starten. Op de tweede part van de nieuwe staat een .gho file van de oude schijfs C: partitie + de data van de oude D: Hopelijk is dit duidelijk genoeg. grt, Lennard
Link naar reactie
Lennard, als je nou die HD meeneemt naar jos z'n pc of jouwes en het daar probeert lukt het miss.. en verders.... Gigantische aap!!!! als je nou eerst een ghost maakt van allebei de partities heb je alle data achter de hand.. maar wat denk je dat lennard doet??!! kopieren en verklote.. Dank u..
Link naar reactie
[quote:c84da6abc2="SAPPhIRE"]Bedankt voor je reactie (Y), maar..... Die data moet er nog op staan, want : ik heb een image gemaakt op de 2e partitie van de nieuwe schijf, dus een .gho file. Dat kan terwijl er data op staat. Vervolgens deze Image op de andere (lege) partitie van de nieuwe schijf teruggezet (Die werd dus overschreven maar was toch al leeg)... OP de eerste part (primaire partitie) staat dus een mislukt teruggezette winxp die niet kan starten. Op de tweede part van de nieuwe staat een .gho file van de oude schijfs C: partitie + de data van de oude D: Hopelijk is dit duidelijk genoeg. grt, Lennard[/quote:c84da6abc2] Juist, het onderscheid tussen een file naar een partitie kopieeren en een image naar een partitie kopieeren is nu gemaakt, mij is het nu anders duidelijk. Misschien heb je twee 'actieve' partities wat het probleem veroorzaakt, verwijder de eerste partitie op de nieuwe schijf met fdisk.
Link naar reactie
hang de pc in een netwerk, en boot met knoppix (linux distro die geheel vanaf CD draait). Die mount als het goed is automagisch alle partities die 'ie kan vinden, en start het netwerk Kopieer dan alles wat je kan vinden (voor zover relevant) naar een andere pc, gewoon als .gho of als losse data, als die zichtbaar is. Ga pas als allerlaatste met de partities kl*ten, kans dat je dingen nog verder vernachelt is aanwezig...
Link naar reactie
dus op die wd schijf heb je partititie 1 die waar een image op staat en partititie 2 waar die data opstaan? misschien zou je windows op de 1e partititie even opnieuw kunnen instaleren en daarna die data redden? verder moet knoppix die hdd kunnen mounten, zijn shellcommands voor die je in de console moet gebruiken dacht ik, maar moet je even in het os linux forum vragen. @kipsie: je hoeft hem niet zo af te kraken en @ts, volgende keer even die data op een cdtje fikken :wink:
Link naar reactie
Ik dacht dat je het mounten van je hd ook gewoon in grafishce interface kon doen. Volgens mij was daar een optie voor. Als partitie 1 gewoon weg mag, kun je die ook naa fat32 formateren en dan knoppix (als hij partitie 2 pakt) alles naar die fat32 partitie laten schrijven. Omdat ntfs van micrsoft is, kan knoppix daar niet op schrijven, alleen op lezen.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ten eerste had ik de grafische interface van Knoppix gestart, maar hdb1 was gewoon nog niet gemount (rode driehoekje) toen ik wilde exploren kon niet > moest gemount worden, maar kon niet omdat knoppix een error gaf vanwege bad sectors volgens mij. Verder, ik ben nu met een data recovery progje (R-Undelete) op de oude schijf aan het zoeken gegaan en heb alles gevonden, maar kan het grootste deel niet terugplaatsen omdat ik de demo versie heb met 64 kb per file restore limit. Weet iemand hiervoor een gratis alternatief. De schade is niet zo heel erg, de oude partitie was alleen gewist en er is nog nix overschreven, alleen 'verwijderd'. Maar R-undelete ziet alles dus nog!! heb ook met Active @ undelete geprobeerd, maar die maakt er zo'n puinhoop van en heeft ook een 64 kb limiet. Hopelijk weet iemand een gratis prog, en anders moet het maar 55 euro kosten :( ... PS, de bestanden die gerecovered moeten worden zijn onder de 1 mb (de ECHt belangrijke) dus een gratis prog met 1 mb limiet die verwijderde partitiefiles terug kan halen...
Link naar reactie
[quote:f5acd834fd="SAPPhIRE"]de oude partitie was alleen gewist en er is nog nix overschreven, alleen 'verwijderd'. (..) dus een gratis prog met 1 mb limiet die verwijderde partitiefiles terug kan halen[/quote:f5acd834fd] Een programma die verwijderde partitie terug kan halen heb je al. Dat programma staat op de knoppix CD, namelijk [url=http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html]testdisk.[/url] Vanzelfsprekend lees je eerst de testdisk [url=http://www.cgsecurity.org/testdisk_doc/testdisk.html]documentation[/url] voordat je het programma gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...