Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Is dit een goeie game-pc waarmee ik de games van de toekomst en van nu zonder problemen kan spelen (dus geen gestotter, en gewoon alles op de hoogste details kan zetten)? [code:1:08f9723d1c]Moederbord:Asrock processor:Intel pentium4 2.8 Geheugen: Apacer 512ddr pc3200(400mhz) Harddisk: 80gb DVD rw 8x Nec ND2500A Videokaart: Geforce4 mx 128mb ddr TV-out DVI. 6x pci slots Netwerk: Lan . 6x usb achter 2x voor. Toetsenbord+Optical Combo (USB/PS2 muis van het zelfde merk als de atx kast in de kleur zwart/wit[/code:1:08f9723d1c]
Link naar reactie
Ik heb de topic verplaats omdat het hier om hardware gaat en niet om game's zelf. Deze pc mist 1 erg belangrijk onderdeel voor een sucsesvolle game bak. de videokaart. de GeForce 4 MX is geen game kaart, totaal niet geschikt voor de nieuweste game's Als je echt een game machine wilt moet je toch minimaal voor een GeForce 5900XT of Radeon 9800 PRO gaan.
Link naar reactie
[quote:8e4d1a456b="markwelleweerd"]Is dit een goeie game-pc waarmee ik de games van de toekomst en van nu zonder problemen kan spelen (dus geen gestotter, en gewoon alles op de hoogste details kan zetten)? [/quote:8e4d1a456b] wil je aan die eisen voldoen, dan kun je de videokaarten onder de € 200 eigenlijk al wel vergeten.
Link naar reactie
256MB is bij de meeste videokaarten een marketingtrucje om iedereen te laten denken dat ie sneller is, maar in werkelijkheid heeft hij er wel meer, maar langzamer geheugen op zitten. Wil je dus een 256mb kaart, dan moet je toch echt een Radeon 9800Pro of vergelijkbare kaart, want die hebben zelfs sneller geheugen.
Link naar reactie
[quote:0ee9b50095="markwelleweerd"]en een videokaart van 256Mb, is die altijd geschikt? Komt deze in de buurt: Club3D nVidia GForce FX5200 128mb DDR DVI TV-out[/quote:0ee9b50095] Nee die is ook niet geschikt, zoals ik al aangaf heb je voor een game PC een 5900XT of 9800 nodig. Lees de Computer! totaal Nr. 7/8 maar eens.
Link naar reactie
Wil je dus echt een goede game pc, neem dan een radeon x800 met amd 64 en 1024 MB ram en een paar sata 10.000 rpm schijven met 8 mb cache. En een mobo met nForce 3 250GB That's all :wink: En neem als brander de nec 2510, deze kan ook dual layer branden en is maar ongeveer 10 euro duurder. Maar vertel eerst eens wat je budget is. :D
Link naar reactie
[quote:ee989cf1a2="MichelG"]Wil je dus echt een goede game pc, neem dan een radeon x800 met amd 64 en 1024 MB ram en een paar sata 10.000 rpm schijven met 8 mb cache. En een mobo met nForce 3 250GB That's all :wink: En neem als brander de nec 2510, deze kan ook dual layer branden en is maar ongeveer 10 euro duurder. Maar vertel eerst eens wat je budget is. :D[/quote:ee989cf1a2] Precies, vertel je budget (en of dat met of zonder monitor is, keyboard ed is) en wij maken dé pc voor jou :D
Link naar reactie
Mijn budget is niet zo groot maar dat hoeft ook niet , want ik heb mijn oude pc nog te koop staan en die gaat zo'n €125-150 opleveren. En dan krijg ik, als ik losse onderdelen koop, op elk onderdeel 42% korting. Als ik een geheel systeem koop krijg ik alleen op dat systeem 42% korting. Maar normaal wou ik dan deze pc kopen en upgraden tot 1024 ram ddr, en 120GB (dat was een actie voor €60) en dan zelf een Sapphire Atlantis 9800 Pro Ati Radeon (€200, hier krijg ik dan ook nog korting op) Door al die korting en het verkoop van de oude pc kom ik op een bedrag tussen €230-260, en het liefst wil ik niet tot een bedrag boven de €350 komen, maar als het kan dus nog goedkoper. :lol:
Link naar reactie
Ik moet zeggen het is een vaag verhaaltje :-? Maar kan je dan bij iedere winkel die korting krijgen? En wat is dan je budget om uit te geven? (de volle prijs nog zonder de kortingen eraf) Dat is voor ons ook iets makkelijker kijken. Overigens is dat systeem wat je wil bestellen gebouwd op een asrock bordje, niks mis mee, heb ik zelf ook, maar het is een erg standaard bordje. Je kunt beter voor een asus of msi moederbord gaan.
Link naar reactie
Ik heb nu deze gevonden; goed of niet? P4 3,0 ghz prescot 800 mhz 1 mb cache Moederbord Asus P4R800-V de luxe 800 FSB Wifi 5.1 surround sound serial ATA raid Dual-channel DDR 400 TV out S-video Lat 1000 MPS gig lan 8 keer usb 2.0 Videokaart ATi 9100 IGP 128MB (deze ga ik dus nog veranderen) Voeding Qtec psu 400 watt dual fan gold plated Kast control Enermax kast control Geeft digitaal de temperatuur aan in twee plaatsen in de kast. Fan control kunt de fans er mee harder en zachter laten draaien. 2 keer usb 2.0, sound line in en out. Diskette drive Samsung zilverkleurig Geheugen Twinmos pc 3200 400 mhz Dual channel 512 mb Super snel a-merk geheugen Harde schijf Maxtor 80 gig 8 mb cache Dvd speler Toshiba class 1 laser product Ik denk dat ik er nog een dvd-rw bij koop en nog 512mb extra ram-geheugen (+ nog die videokaart) Voor de liefhebber nog een plaatje: [img:1139aec80e]http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/pentium/164644.jpg[/img:1139aec80e]
Link naar reactie
[quote:9db74fc8ca="GamerNeo"]Als je ook de spellen van de toekomst op full wilt spelen mag je dr nog wel wat meer processor speed ingooien, of gewoon gelijk een amd 64 bit 3600+ kopen. Ook iets meer ram is geen overbodige luxe in dit geval 8)[/quote:9db74fc8ca] Ik kan nergens zo'n AMD (Athlon?) 3600 vinden heb gekeken bij Alternate, MyCom, Tweakers.net en nergens stond een 3600+, of begrijp ik hier iets verkeerd?
Link naar reactie
[quote:9f7c558509="markwelleweerd"][quote:9f7c558509="GamerNeo"]Als je ook de spellen van de toekomst op full wilt spelen mag je dr nog wel wat meer processor speed ingooien, of gewoon gelijk een amd 64 bit 3600+ kopen. Ook iets meer ram is geen overbodige luxe in dit geval 8)[/quote:9f7c558509] Ik kan nergens zo'n AMD (Athlon?) 3600 vinden heb gekeken bij Alternate, MyCom, Tweakers.net en nergens stond een 3600+, of begrijp ik hier iets verkeerd?[/quote:9f7c558509] Volgens mij bestaat de AMD64 3600+ helemaal niet... Typefoutje GamerNeo? :wink:
Link naar reactie
Die bestaat idd niet. Ik volg dit (en andere) topic(s) ook, omdat ik binnenkort een nieuw systeem moet aanschaffen. Ik ga studeren en heb dus niet echt veel te makken, maar wil wel de games van na de zomer kunnen spelen ;) Een 9800 Pro is toch wel goed genoeg om HL2 op (bijna) z'n hoogst te kunnen spelen? Een andere vraag: als je je pc laat samenstellen (wat goedkoper is lijkt me), waar doen jullie dat dan? Via internet is wel handig omdat ik toch in Flevoland woon. Waar is dit het best qua prijs/kwaliteit?
Link naar reactie
je kan veel beter een athlon xp 2600+ nemen en dan bijvoorbeeld daar de ATI 9800 Pro bijzetten want de videokaarten die je nu allemaal selecteerd zijn totaal geen game-kaarten. Je kan beter wat minder geld aan de processor uitgeven dan aan je videokaart en geheugen want die zijn eerder de bottleneck dan je processor
Link naar reactie
Ik blijf maar doorvragen: Kast: Mooie designkast met 2x USB 2.0 Aan de voorkant Voeding: 300 Watt stille voeding merk: Sweex Moederbord: PCchips M825G. Processor: AMD 3200A+ PRO (vergelijkbaar met intel 3,2 Ghz)(=XP 2200+) Geheugen: 256 MB DDR PC2100 Harddisk: Maxtor 80 GB 7200 RPM Diamondmax9! CD-rom: Liteon 52x. Videokaart: S3 Prosavage8 64 MB DDR 128-bit Geluidskaart: AC97 6.1 voor de home cinema Netwerkkaart: 10/100 Mbit LAN ethernetkaart AGP: voor een eventuele losse videokaart. USB: 6x USB 2.0 waarvan 2x aan de voorkant PCI: 2x PCI-sloten voor eventuele extra kaarten Ik koop nog 1024 ddr geheugen erbij (welke moet ik nemen, het zijn zoveel verschillende), koop nog een Sapphire Atlantis 9800 pro videokaart erbij, en denk ik ook nog een dvd-rw erbij, als deze pc verder goed is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...