Ga naar inhoud

Usb poort werkt niet!


Aanbevolen berichten

Wat ik zelf doe is de multi-meter pakken. Nagaan voor elk draadje waar die contact mee maakt. Vervolgens pak ik er een oude Elektuur bij, maar elders op het internet staat ook wel de layout van een USB-A connector/steker. Dan even logisch nadenken: resultaat betekenis van elk draadje is bekend. Vervolgens de handleiding van het moederbord erbij pakken. ALles nog een paar keer controleren. En tja, dan moet het goed zijn. Wat je in ieder geval goed moet controleren is dat je de +5V niet verwisselt met de massa. Dan kan je een kortsluiting opleveren met fatale gevolgen. De rest loopt wat minder risico, maar kan natuurlijk ook kapot. Die +5V kan je ook makkelijk meten aan een goed werkende USB connector, dus ja, het moet dus gewoon gaan lukken.
Link naar reactie
Nou nu heb ik nog een probleem ,,mijn achterste twee usb deden het eerst wel maar nu doen deze het ook niet!!! Ik wordt er een beetje moedeloos van..deze 2 usb deden het eerst wel..overigens de voorste twee doen het nog steeds niet..is er alstublieft iemand die mij kan helpen ik weet het echt niet meer..bedankt
Link naar reactie
Ik kan je slechts op 1 manier helpen: je computer langs brengen. Dan kan ik de draadjes en zo controleren. Zo via tekst is dat onmogelijk tenzij je de boel gewoon uitzoekt. ALs het dan nog niet werkt, tja, dan grote kans dat er wat kapot is of toch nog verkeerd aangesloten. Wees overigens heel voorzichtig met lukraak uitproberen, de boel is zo kapot.
Link naar reactie
[quote:7067eb7f2b="cem"]Nou nu heb ik nog een probleem ,,mijn achterste twee usb deden het eerst wel maar nu doen deze het ook niet!!! [/quote:7067eb7f2b] Als je de boel verkeerd aansluit, kan de achterste USB poorten het idd ook niet meer doen. En precies wat Hans zegt: zo via tekst is het moeilijk uitleggen.
Link naar reactie
Hallo.. Spiderned en Hans bedankt voor al jullie reacties..hans ik zou graag langs willen komen maar ik woon in heerenveen helaas is de afstand te ver.. Wat ik mij dus af vraag is dat hoe kan het nou zijn dat een draadje dat eerst op mijn moederbord zat aangesloten zo belangrijk kan zijn dat als het draadje niet meer is aangesloten mijn 2 achterste usb niet meer doen.. Is het verstandig om meteen maar een nieuwe moederbord te kopen??
Link naar reactie
Misschien is dit ook wel belangrijk om te vermelden..bij mijn apparaatbeheer staat de volgende tekst bij mijn usb contollers: USB controllers: 1)SIS 7001 PCI naar USB open host controller 2)SIS 7001 PCI naar USB open host controller 3)USB Hoofdsub 4)USB Hoofdsub Het is misschien niks belangrijks maar misschien ook wel.. bedankt alvast kamuran
Link naar reactie
[quote:9335e1c0bc="cem"]Wat ik mij dus af vraag is dat hoe kan het nou zijn dat een draadje dat eerst op mijn moederbord zat aangesloten zo belangrijk kan zijn dat als het draadje niet meer is aangesloten mijn 2 achterste usb niet meer doen.[/quote:9335e1c0bc]Persoonlijk denk ik niet dat het ene met het andere te maken heeft (al kan dat natuurlijk wel ...). Per USB controller (zo'n beetje per connector) heb je een driver nodig. Het lijkt dat er nog meer USB drivers zouden moeten worden geinstalleerd. Ga eens na in de Bios of alle USB hardware wel is geactiveerd. In de handleiding zag ik dat er verschillende soorten connectoren op het moederbord zitten, op zich zijn die verder wel goed gedocumenteerd. Wanneer je een Ohmmeter hebt, dan zou ik maar eens eerst gaan uitzoeken wat de betekenis is van die draadjes aan de connector. Niet aan het moederbord meten, dat is niet nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...