Ga naar inhoud

Firmware van CD-rom flashen op laptop met WindowsXP en NTFS


Aanbevolen berichten

Mijn vraag gaat over de 2.6 GHz laptop die in februari 2003 te koop was bij de Aldi, de MD6100. Sinds een paar maanden werkt mijn CD brander niet meer (de QSI CDRW/DVD SBW-241). CDs en DVDs lezen gaat nog wel, maar schrijven lukt niet meer. De bijgeleverde Nero software geeft geen fouten tijdens of na het branden, maar de CD is na het branden niet leesbaar, ook niet op andere PCs. Bij het sluiten van de CD zijn er krakende geluiden te horen, wat volgens mij niet normaal is. Ik heb al verschillende merken CD-Rs geprobeerd en ook CD-RWs en ook andere brandprogramma's. Niets helpt. Niets wijst er ook op dat de brander drivers fout geinstalleerd zijn. Ik heb de C-schijf geformateerd en WindowsXP en Nero er opnieuw opgezet. Alles werkt prima, behalve het branden van CDs. Het lijkt me dat de brander hardware kapot is, maar voordat ik mijn laptop opstuur (en hem waarschijnlijk weken kwijt ben), wil ik nog eerst proberen de firmware van de brander te flashen. Probleem is echter dat dit niet lukt vanuit WindowsXP. [b:34d8b7c8ce]Hoe zorg ik er voor dat ik op mijn laptop met NTFS en WindowsXP toch naar DOS kan om de firmware te flashen? Iemand suggesties?[/b:34d8b7c8ce]
Link naar reactie
Ik was vergeten te vertellen dat mijn laptop geen diskettestation meer heeft. Kun je ipv een boot-diskette ook een boot-CD / boot-USB maken? Verder heb ik het flashen vanuit windows geprobeerd, maar dan krijg ik de melding "not a valid win32 application". Zijn er ergens sites met speciale (algemene) flash-software oid?
Link naar reactie
[quote:979897f51b="plextor"]dat is niet de oplossing een firmware update voor je brander. probeer eens een ander merk cd.r. als dat niet lukt dan is je brander kapot[/quote:979897f51b] eens : als dat nog niet helpt, dan moet je een schonne windows installatie doen : je brandomgeving kan ook instabiel geworden zijn
Link naar reactie
Ik zal WinImage eens proberen. Om nog even een antwoord te geven op de reacties van Plextor en Bosje: ik heb al verschillende merken CD-Rs geprobeerd (hielp niet). Schone windows installatie heb ik ook geprobeerd (hielp ook niet). Ik ben ook bang dat mijn hardware stuk is, maar ga toch nog even proberen te flashen alvorens mijn laptop op te sturen en hem weken kwijt te zijn.
Link naar reactie
[quote:e652da7cb2="JaPeSa"]Ik ben ook bang dat mijn hardware stuk is, maar ga toch nog even proberen te flashen alvorens mijn laptop op te sturen en hem weken kwijt te zijn.[/quote:e652da7cb2] zou eerst de garantie voorwaarden wel goed lezen : aangenomen dat de hardware stuk is en je flasht en hij doet het nog steeds niet dan kunnen ze stellen dat je boel verkeerd hebt geflashed en dan vervalt garantie.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...